söndag 28 september 2008

Lördagsmys och poliser

Igår gick jag upp vid halv tio på förmiddagen.Hade satt klockan på 10 men när jag legat vaken nästan hela natten på grund av sammandragningar,tänkte jag att det är lika bra att komma upp. Satt och pusslade lite, håller på med ett ritkigt svårt pussel.. Sen vod halv elv började jag göra mig iordning. Åkte efter det till Hässleholm för att hämta min syster vid tåget. Hem igen, där visade jag henne alla grejor jag fixat till min lille bebis,kläder,skötbord,den bäddade spjälsängen och lite så. Sen fixade jag mat, blev jätte gott, en specialare jag brukar göra ibland med bland annat kyckling och ris. Sen tog hon sin bil som blev kvar här i somras och åkte hem. Då vädret var helt underbart igår blev jag o conny ute.Vi meckade med gräsklipparen, busade med Doris. Sen pratade vi lite hur vi ville ha det i trädgården, kommer bli bra sen när det är klart. Vi åkte en runda in till hans jobb och hämtade lite salt som vi ska använda i trädgården. Sen höll vi på i trädgården ett bra tag. Sen på kvällen så gick vi in, satt lite vid datorerna, sen stack jag in till hemköp och köpte lite glass,chips, kladdkaka, läsk... Sen kollad evi först på Polisskolan 3, sen blev det Snuten i Hollywood 3. Efter det så zappade vi lite bland kanalerna,sen så gick jag upp och pusslade lite till. Kom inte isäng för en vid 2tiden på natten.Borde gått o lagt mig tidigare, jag sover ju så dåligt på nätterna.. men tänkte inte på vad klockan var. Men även om jag la mig,så tog det en stund innan jag somnade. Sen självklart har man vaknat till och fårn hela natten.Börjar verkligen bli en vana nu..

Idag blir det att ta det riktigt lungt. Jag ska stryka o tvätta som vanligt, dammsuga av huset lite,brodera på en baby handduk som jag har. Sen ska jag nog försöka lägga mig skapligt ikväll. Men ska även busa och kela med Doris och katterna. Älskar mina djur.

Inga kommentarer: