måndag 8 september 2008

Hundskrälle

Doris vaknade tidigt imorse och ville ut. Och då var det bara att kravla sig upp ur sängen och släppa ut henne. Släppte ut henne och passade själv på att gå på toa. När jag öppnade dörren för att ropa in henne, kom hon ej.Jag ropade flera gånger, men ingen Doris kom. Det var bara att ta på skorna och bege sig ut i bara nattlinent i dimman. Gick och ropade och ropade.. skorna blev precis dyng sura kan jag lova.Efter att ha sprungit runt i nattlinne och gympaskor(vilken syn egentligen) i ungefär 20minuter kom hon springande från ena åkern. Jäklar vad skäll hon fick! Frös gjorde jag med, iallafall, in med hunden och hade ett fast grepp runt nackskinnet på henne.Torkade av hennes tassar och fortsatte skälla på henne. Hittade en gammal lokaltidning som jag knögglade ihop och la i mina skor. Sen upp till sängen för att upptäcka att klockan var typ 6,10 och conny var på väg upp.Doris fick inte vara i sängen, som lite straff. Så hon måste velat ut typ 10minuter innan connys klocka ringde.. hmmm....När jag la mig i sängen så fick jag ont i ryggen, men det gick över lika fort... kan bli så när man har lite förvärkar.
Jag låg i sängen nästan 1timme och försökte somna om.. men gav upp..

Sitter nu och skriver lite här.. har plockat lite här hemma och har allvarliga tankar på att sätta på lite kaffe,tycker jag förtjänar det.
Kramar

Inga kommentarer: