söndag 7 september 2008

Ensam hemma

Höggravid och ensam hemma. Så var det igår. Tredje helgen i rad nu. Men men man vänjer sig.
Jag kollade på fotbollen,lite på film,gick en liten sväng med doris.. kom itne så mycket längre än till grannarna. Där sprang hon av sig rejält... och kryddade sin andedräkt med att äta hästskit.. mysigt va? Pinsamt om inte annars.. visst alla hundar brukar äta skit.. men ändå..

Jag tonade håret igår med. För första gången på länge känner jag mig snygg i håret. Älskar mitt långa hår, visst, det skulle behövas toppas lite, men klarar inte det själv... bara framtill.. då de tär väldigt långt numera... så kan jag inte ta det bakre av håret själv. Får ta det hos frisören när jag får pengar till det..behöver få lyxa till det lite.. det får se lite slitet ut fram tills dess. Får försöka fixa till frisyrer så det inte syns allt för mycket. Har förstås inte så mycket grejor att sätta upp håret med.. men men man får göra sitt bästa av det man har. Man tager vad man haver eller hur man ska säga det.. ska gå igenom badrums skåpena och leta efter hårnålar, klämmor och toffsar.. undrar jag hur mycket hårspray detär kvar bara.. har en här hemma som praktiskt taget äter hårspray.. en flaska i veckan.. ltie överdrivet kanske.. men itne långt ifrån.
Badrumsskåpena kallar. Ha det toppen

Inga kommentarer: