fredag 5 september 2008

CSK

Igår kväll/sen eftermiddag fick jag åka in till csk. Hade haft lite förvärkar och så ett tag. Jag fick ligga med ctg i nästan en timme, hjärtslagen på pojken varierade mellan 112 och 188 slag i minuten .Både sköterskorna, läkaren och barnmorska sa att det var väldigt sällan de sett ett sådant aktivt barn, som rörde sig och håll i gång så mycket. De frågade flera gånger om jag känd rörelser, men det gjorde jag inte, en spark bara under hela tiden. Blev udnersökt både genom en gyn undersökning och ultraljud. Jag hade lite fostervatten, men mitt vatten hade inte gått iallafall, vilket är skönt. Läkaren sa att pojken var stor, men att han gärna skulle hålla sig inne ett litet tag till. Under ultraljudet så fick man se en tydlig bild, en profil,av pojkens ansikte. Man kunde klart o tydligt se näsan, och han sög på tummen, ser man också väldigt tydligt. just när hon tog bilden,som jag bad få utskriven för att visa conny när jag kom hem då han ej var med=/,så har tummen precis komit ut ur munnen och man ser hur han verkligen plutar med läpparna för att komma åt tummen igen.

Väl hemma igen, så visade jag conny bilden, när jag förklarade bilden sa han men den är ju så stor, då menade han näsan, kunde inte göra annat än skratta. Han tyckte den var den enda som syntes typ.Hahahaha.. men men en väldigt bra bild iallafall.
När läkaren säppte hem mig sa hon åt mig att jag var tvungen att vila, äta mycket kolhydrater, äta lite och ofta.Men viktigast var att jag drack då min temp var lite förhöjd,troligen berodde det på min förkylning, men man kan aldrig veta. Hon sa till mig att inte anstränga kroppen mer än absolut nödvändigt. Att göra saker som gjorde mig glad och på bra humör. För mår jag bra, mår pojken bra. Så det jag gör idag är att dricka mycket vatten, då vi ej har juice hemma, lite mjölk och äta lite smått o gott. Ska snart koka lite spagetti till lunch.Jag sitter o broderar. Jag har gått ut lite, då jag hängde upp tvätten, ska snart ut och ta in den och hänga upp nästa maskin. Det torkar nog fort ute d det blåser rejält.

Nästa vecka kommer svärmor hit någon av dagarna för att hjälpa mig putsa fönstren här hemma,det behövs verkligen.Skulle ha gjort det själv annars men just nu tror jag inte det är så bra att jag står i alla ånger från medel o så allt för länge.Får putsa dem själv sen till jul.

Inga kommentarer: