onsdag 24 september 2008

Varit igång

Idag har jag varit igång hela dagen. Jag har dessutom varit vaken till och från hela natten. Vid sju tiden imorse så kände jag mig pigg..frågade Doris om vi skulle gå upp.. till svar la hon sig på rygg med benen isär. Ni ser bilden här.. Så det blev att jag blev kvar i sängen. Läste de sista kapitelen i min bok, sen lyckades jag efter mycket om och men somna om. Vi sov till halv elva i förmiddags.Sen gick Doris med på att gå upp,hon var nog nödig.. för efter hon varit ute försökte hon få med mig upp till sängen igen, men det gick inte. Hon är bara för underbar min lilla hund.

När jag fått i mig lite frukost satt jag vi datorn en stund,läste lite på nätet.Blev hungrig och gjorde mig lite tomat och basilika soppa. Åt den med njutning, den var riktigt god.
Sen satte jag igång en maskin tvätt, började stryka tvätten som jag tvättade för ett par dagar sedan. Tog ner gardinerna i vardagsrummet, tvi tusan vad skitiga och dammiga de var. När jag gjort det strök jag lite till. Maskinen tvätt var färdig så i fortare än kvickt med gardinerna. Sen fortsatte jag strykningen, det var nämligen en del. Sen bytte jag till rena sängkläder.När conny kom hem så stack jag iväg o handlade. Sen när jag kom hem så satte jag igång och bakade. Var så sugen på mockarutor, så den kakan står och svalnar nu så jag kan göra glasyren och lägga på.. halva formen blir med kokos, och halva med pärlsocker, då conny inte är direkt förtjust i kokos, snäll som man är så blir det ett lite annorlunda utseende på kakan.
Nu hör Jag att maskinen med gardinerna är klar.. ska slänga i sängkläderna nu.Sen tror jag att kakan är tillräckligt sval för att glasyren ska komma på.. den ska ju göras med...hahaha.. sen blir det att dammsuga ltie på övervåningen innan det är dags för idol och vem kan slå filip och fredrik. Ha en toppen kväll. Kram

Inga kommentarer: