fredag 12 september 2008

Kul

Läste nyss en artikel/notis i ösgöta correspontenten(även kallad corren) på nätet.
Två delfinungar är födda på kolmården!! Underbart. Nu är det ännu mer säkert att jag ska till kolmården nästa år. Måste ju få se på nykomlingarna! Undrar vilka det var av delfinerna som fick bebisar. Ska kanske skriva ett mess till min kompis som jobbar där och fråga. Undrar om det var flickor eller pojkar som föddes.. kanske en av varje? Undrar vad de ska heta? Vetrinären kanske itne haft möjlighet att kolla könet på dem än. Är så otroligt nyfiken. Lite kul att delfinungar födds inte lång tid ifrån då jag själv ska föda.. mysigt..=)

Annars så händer inte mycket. Tar det så lungt som möjligt, fick ju åka in till csk igen efter det att jag blött lite i måndags.Men allt är okej.Men nu är det väldigt stränga order som gäller. Sov/vila så mycket jag bara kan, ät mycket kolhydrater och inga lyft! Sen gav han mig ett råd, vill inte skriva det här, få som vet det.. typ bara jag o nenne.. och får väl ta o tänka igenom det han sa ordentligt.

Jag broderar mycket nu, vill ju bli klar med bebistäcket så fort som möjligt, helst innan pojken ploppar ut, och det är mycket nära nu, mycket nära. Vill i vilket fall ha det klart, så sen när han kommer ut är det bara att brodera in hans namn,vikt, längd och födelsedatum sen. Ska brodera in mitt o connys namn med,det kan jag ju göra innan han kommer. Men det andra..
Har en känsla av att han kanske kommer i helgen. Skulle vara lite tufft om han kom på söndag, då har jag o conny bott i huset i 2år.. LÄNGTAR så mycket efter min underbara son.

Nej nu ska jag bädda om hans säng, så hans huvud ligger mot mig istället, och sen brodera mer på täcket.

Inga kommentarer: