tisdag 23 september 2008

Dagen

Imorse eller rättare sagt inatt vaknade jag flera gånger.. sammandragningar som bara den. Vid typ tjugo över fyra gav jag upp, då tände jag min lampa och låg o läste typ 2 timmar.. sen bestämde jag mig för att försöka sova.. det tog sin lilla tid.. men lyckades.. typiskt nog så ringde min klocka 9.00... det var bara att ta sig upp. hade tänkt mig en frukost då innan jag skulle iväg, men mådde rejält illa så det blev ingen frukost.. strax innan 10 gav jag mig iväg i syrrans bil som blev kvar här i somras. Tog den till besiktningen, och den gick igenom..så får se om hon kommer ner o hämtar den i helgen.. eller hur det blir.

När jag sen kom hem busade jag lite med doris i trädgården. Sen så gick jag in.. pratade lite med conny, satt vid nätet en stund.Försökte att brodera, men gav upp väldigt snabbt, då jag såg dubbelt typ. La mig i soffan och somna ganska så direkt, sov lite mer än en timme.. ville inte sova hela dagen, så hade ställt klockan,hade säkert kunna sova mycket längre.Men ville inte sova bort dagen.När jag vaknade tog det en stund innan man kvickna till,sen broderade jag ett bra tag.. och är numera klar med babyfilten.. det enda som saknas på det nu är pojkens namn,vikt och längd och självklart även datumet han kommer. Vilket jag hoppas verkligen är snart. Har konstant ont.. känns som om man går omkring med en kokosnöt mellan benen. Han har ju varit fixerad i flera veckor nu.Vilket är skönt, det betyder förhoppningsvis att förlossningen är nära. Jag räknas ju som fullgången i min graviditet nu.. så nuär det bara väntan som gäller. Kan ju säga som så, att när man är så långt gången som jag är,man vet att bebisen är fixerad(och som jag skrev innan,har varit i några veckor nu),man vet att det inte alls är långt kvar till bf, man har sammandragningar och förvärkar om vart annat.. man vet att han kan komma väldigt snart.Då testas ens tålamod till det maximala kan jag lova!! Jag vill att han ska komma ut nu, medan conny tycker han kan vänta..men det vill jag verkligen inte. Vill ha ut honom NU.

Nej nu ska jag försöka fixa mig något att äta.

Inga kommentarer: