tisdag 16 september 2008

Långa nätter

Nu när det är så otroligt nära till förlossningen så sitter man mycket och tänker på hur förlossningen kommer gå. När den kommer ske. Kommer förlossningsarbetet sätta igång mitt i natten? Kommer det komma under kvällen/sen eftermiddagen? Hoppas det. För då är conny ändå hemma. Men tänk om det sätter igång under dagen då conny är på jobbet? Om det då sätter igång under dagen, kommer conny var i närheten av sin jobb bas så han kan ta sin bil och åka o hämta mig o köra in mig? Om han inte är det.. kommer jag få ta ambulansen eller taxi? Kommer conny hinna in till förlossnignen innan bebisen är född, eller kommer jag få föda helt ensam.. eller helt ensam är man ju typ aldrig, barnmorskor,sköterskor och läkare finns ju där men ni förstår säkert hur jag menar. Men jag har sagt till conny och till alla andra, och hoppas VERKLIGEN det accepteras av ALLA, och det är att kan inte conny vara med mig under aförlossningen vill jag inte ha någon annan där. Då vill jag klara av det själv,vill inte höra om något annat.
Sen när bebisen väl är född,och man kommer hem från bb, vill jag att första veckan hemma, vill jag att conny o jag,djuren, är själva hemma, inga besökare, vi måste få vänja oss i lugn o ro vid att ha ett spädbarn. Visst, vi komemr få känna av det ändå, men det att den första tiden vill man gärna vara själv. Vet inte om conny riktigt delar min åsikt, men men så vill iallafall jag ha det. Vill se hur det går med djuren och allt i lugn o ro utan att någon lägger sig i. Men men det är något jag o conny får diskutera tillsammans.

Iallafall så har man en del förvärkar nu... speciellt inatt.. ojoj.. det kändes rejält.. vaknade vid typ 4.15 och har sedan dess inte kunnat sova.. förvärkarna stoppade, men sen var det annat som snurrade i skallen, bl.a lite samtal som verkligen skrämde upp mig igår.Knappt jag vågar vara själv hemma, men har inget annat val. Har inte råd att åka någonstans. Sen när man är precis jäkla genomförkyld med, näsan rinner...och när den itne rinner är den precis igen korkad känns det som.. man känner sig lite smått febrig.... och sen efter de förvärkar.. eller om det var värkar.. jag vet inte som var inatt(måste varit förvärkar,annars hade det fortfarande hållt på tror jag)så vill man hålla sig nära.Ska ställa ner bb-väskan i köket med så det bara är at grabba tag i den.

Föresten, skötbord är fixat.TACK kalle och fia. Det är jätte fint och det står på plats.. nu saknas babysittern bara... men den kostar, den jag vill ha. En ny beige inklusive,lekbåge,kostar 595kronor på babyproffse. Men den vill jag ha, endast den. En del har undrat varför jag inte vill ha typ en ficher price, som plingar och spelar, och vibrerar... vill inte ha sånt krims krams.. sen i o med att jag väldigt lått får huvudvärk av plingande höga ljud, så skulle jag nog ganska snart slänga ut en sådan.

Nej nu ska jag försöka vila lite,kanske ska ta mig in till hemköp innan och köpa en läsk och någon melon eller god frukt. Visst, vi har MASSOR med äpplen i trädgården,men är sugen på något mer sött.. men smatidgt nyttigt.. jajaja..det märks hur jag gör.. sen ska jag dammsuga och torka golven på nedervåningen, sen när conny kommer hem ska han få bära upp dammsugaren och skurhinken på övervåningen så jag kan städa av där med.Doris fäller en hel del kan jag lova.Ska även byta sängkläder,blir ju en hel del doris hår i sängen med.. även lite skorpan hår, men inte lika mycket av hennes hår som doris.. för en gångs skull. Kram

Inga kommentarer: