söndag 14 september 2008

Skorpan

Imorse när jag vaknade låg skorpan kvar i soffan,precis där hon låg igår kväll när jag gick o la mig. Tyckte det var skumt. Hon brukar alltid koma till mig och lägga sig o sova hos mig under natten, men inte inatt.. Sen nu när jag kom upp iallafall, och tänkte ta ut henne, så fick jag ropa flera gånger på henne innan hon kom. Vilket är mycket ovanligt. När hon välbörjade komma emot mig så gnällde hon massor, och haltade på sin ena framtass. Hon kom bort till mig vid dörren,men jag bar tillbaka henne till soffan. Hon behöver vila och återhämta sig, de tär något som är fel. För en gångs skull proetsterade hon inte heller... Skumt, det brukar hon alltid annars. Och oj vad hon gnällde när jag försökte undersöka hennes framben/tass. Men hon lät mig undersöka henne. Utan direkta protester, förutom gnällandet,såg inget direkt. Men hon ska iallafall vara inne idag. Tror inte hon har något emot det..

Idag blir det att brodera,dricka mycket,blir la kaffe sen när svärmor kommer med min bil. Bara ta der riktigt riktigt lungt.

Idag har vi föresten bott 2år i huset. Tänk vad tiden går fort. Nu är det inte alls långt kvar till pojken kommer ut. Riktigt längtar.Jag vill att han kommer nu.Kan itne förlossningen sätta igång idag? Skulle vara så coolt om han kom idag.

Inga kommentarer: