måndag 30 juli 2007

Tvi vad kallt




För några kvällar sedan,fick jag ett riktigt idiot ryck..inte ovanligt att jag får såna men ändå. Efter att varit ute och sprungit lite i trödgården med Doris fick jag för mig att jag skulle pröva poolen. Så jag gick in o bytte om till bikini.Sen ut igen.Connys enda kommentar var att detta måste dokumenteras..Han tog en fick lampa och mobilen med sig ut.Jag ställde mig i poolen.. och ångrade snabbt vad jag gjort.För fy f-n vad det var kallt.Men envis som jag är(och alltid varit),gav jag ej upp.Jag stod där ett bra tag och åmade mig.. ville inte men samtidigt ville jag. Efter ett tag kom jag ner på knä..men det var också det enda jag lyckades med..Tusan också att man ska hitta på såna grejor.Men nu har jag betsämt mig..innan jag åker upp till Vadstena på fredag ska jag ha doppat mig i den där förgrömmade poolen om jag så ska supa mig dyng rak och lägga mig i den.. men doppa mig det ska jag. Lite bilder på min idioti här...ser ni hur jag fryser?






Doris har varit helt underbar den senaste tiden.Visst.. hon är busig.. men det är härligt att se.Hon är ju ändå bara 6½månad.. är väldigt nyfiken på hur hon kommer bli som fullvuxen.I o med att det är 4olika raser i henne och hennes mamma o pappa var hur olika varandra som helst.. Mamman riktigt muskulös o någorlunda stor och hennes pappa lite som en stor björn.Conny o hon har varit iväg praktiskt taget hela dagen.De var bland annat hos Pelle med familj i Bäckaskog,Doris träffade Pelles hund Bakkus för första gången.De gick jätte bra ihop.Blev en hel del badande vad jag fattade det som.Kul att Conny får se hur mycket hon älskar att bada.Älskar min underbara hund.Kommer alltid ha en plats i mitt hjärta,precis som mina underbara katter Skorpan o Smulan.






Annars har helgen varit riktigt lugn.Kunde inte bli annat liksom.Vädret har ju inte varit det bästa direkt.Så har suttit o slötittat på tv,broderat o kollat på film.Har ju även suttit en del vid datorn. Har beställt lite kläder från H&M. Är jätte nöjd med mina inköp. Hoppas de hinner komma innan jga åker uppåt i landet.Skulle vara kul att ha på sig lite snygga nya kläder.. ska nog lägga in en bild här på ett par av mina inköp.Tyvärr hittade jag inte öronproppar.Vilket behövs då jag många nätter har allavrliga problem att somna då ett tröskverk sveper genom sovrummet,inte roligt alls.. och sen blir det ju ljust så tidigt på morgonen nu.. och även om vi har mörka gardiner så blir det ljust.. och det är de mornar jag vill sova länge...men hittade en sovmask...tyvärr fanns det bara med Miss Kitty på..blääääää.. men men det får duga tills jag hittat något annat. Öronpropparna får jag nog köpa på apoteket.

Inga kommentarer: