torsdag 19 juli 2007

Ledig dag

Idag är det min enda lediga dag denna vecka. Lite jobbigt men men man står ut.Det blir pengar.

Det blev aldrig att städa bilen,inte heller att göra hål i marken för hundgården.Bilen,orkade jag helst enkelt inte.Försökte att fixa hålen i marken,men det var alldeles för tugnt för mig. Jag började klippa lite grås med handdragaren,men klarade bara en liten bit,sen fick jag svårt att andas,och det kliade som satan i ögonen,o över hela kroppen egentligen.Men som tur var hade jag förberett starkt svart kaffe,vet inte varför,men det brukar hjälpa ltie med andningen. Och sen när jag druckigt en halv kopp så gick jag in i duchen.Där stod jag i nästan en halvtimme.Och då försvann kliandet.Helt otroligt vad lite kaffe o en duch kan göra med en.Underbart helt enkelt.

Vi har nu köpt en ny gräsklippare.. och inte vilken gräsklippare som helst.Uta en snygg röd åkgräsklippare. Jag ska dock inte klippa något gräs mer.. som kanske är lite förståligt.Kanske kan göra det om jag får någon bra allergi medicin. Det mest irriterande nu är att vi hade gräsklipparen i några timmar,sen blev det tydligen någon kortslutning i start motorn.Varför kan itne bara saker fungera som de ska?Varfö ska det alltid krångla?Jag fattar alltså inte. Conny ska in till stället där vi köpte den och fråga lite..

Idag vet jag inte till hundra vad jag ska göra än.Får nog tvätta bilen idag iallafall.Jag har ju haft oturen att få ett svalbo i mitt garage.Mitt garage är inte ett garage längre.. det är ett skit hus..bokstavligt talat.Och min bil är nästan täckt av fågel skit.Och det är inte bra för lacken. En sak är jag säker på.Att så fort svalungarna har lämnat boet ska jag täcka igen varenda j-kla hål i den där j-kla ladan/garaget.För dit ska inte en enda j-kla fågel få komma in mer!!
Nu fick jag ut lite ilska mot fåglarna med.Behövdes...hihi

Har börjat se fram emot min vadstena resa ännu mer nu.Kommer ha fullt upp när jag kommer upp,men det är skönt,tycker om att ha att göra.

Inga kommentarer: