fredag 13 juli 2007

Ledig


Nu är jag ledig i några dagar.Och det känns riktigt skönt.Ska ta igen mig lite.Göra lite hemma sysslor.Ta hand om mina djur och varva ner.Idag tror jag att jag ska gå lång promenad med Doris,typ in till Tollarp o tillbaka.Allt som allt blir det ungefär lite mer än 3km.Låter inte långt alls.Men för Doris är det långt. Kanske hon sover länger imorgon.Hon har fått något dille att hur sent hon än går o lägger sig ska hon upp vidd 8 på morgonen och ut o göra sina behov. Så ska försöka se till att hon sover längre imorgon.Men denna promenad kan bara bli av om vädret tillåter.Det är rejält mulet nu.Men förhoppningsvis så antingen håller det sig till bara mulet,eller så klarnar det upp.


Jag var så förbannad igår.På conny,jag höll på att koka över kan man nästan säga.Har nog aldrig varit så arg,ledsen o förbanand på honom förut.Det är la över nu...eller jag vet inte.Jag är inte förbannad längre iallafall.Men ledsen kommer jag vara en tid framöver. Kan vara ganska så långsint av mig,eller väldigt långsint.Men men det är jag.. take it or leave it.


Och vad jag känner mig duktig föresten.Jag hade bestämt mig för att minska på kaffe drickandet.Innan nyår så drack jag typ minst 10koppar om dagen.Nyårslöftet(1av3) till mig själv var att minska till max 5koppar.Nu har jag bestämt mig för att minska till max 3 koppar om dagen.Igår drack jag bara 1 kopp.Idag så har jag druckigt 1 kopp,är inne på min andra.Men tror ej jag kommer behöva mer efter denna.


Om 3 veckor bär det av uppåt i landet.Då är det äntligen dags för den helt underbara Sommarfesten med Henrik Tröst,Karolina,lilla Edit och alla andra.Jag har sagt det förut och säger det igen.Jag älskar verkligen den festen.Musiken,poesin,skådespel.. ja allt. Finns det något härligare en sommarkväll och en trubbadur musik,trevligt umgänge? Skulle inte tro det!!

Inga kommentarer: