fredag 20 juli 2007

Så Trött

Jag o Doris var iväg i Åhus igår.Träffade de två flickor jag var barnvakt åt i många år.Den äldsta av flickorna är nu 16år och hennes lilla syster är 12.Michaela somd en äldsta heter spelade i Beachhandboll turneringen där. Det var kul att träffa dem igen,deras mamma var även med. Michan hade ganska fullt upp,men jag o Beatrice,den lilla, satt o pratade en del.Hon vart över föörtjust i Doris. Det var även lite annat Vadstena folk där.Trevligt. Jag hittade ingen parkering nära stranden,hittade dock en vid åhus folkets hus.Så det var en bit o gå fram o tillbaka.Men det gick bra... Doris var nöjd att hon fick gå mycket.Jag tyckte det var skönt med.. fram tills det att jag fick skoskav.. och inget litet heller...När vi skulle gå tillbaka till bilen så kunde jag ej ha skorna på mig,gick barfota.

Väl hemma plockade jag lite.Sen kom Connys kusin Kajsa förbi en sväng.Vi fick ett kort på en sovande rynkig 9veckors Doris.Så otroligt bra bild!
På kvällen höll vi på en del i trädgården.Jag räfsade o Conny grävde lite. Jag gick in o kollade på Austin Powers,myste lite med djuren.

Kom inte isäng för en vid 1 på natten av olika anledningar.
Tog la kanske en halvtimme innan jag kunde somna,en snarkande Conny höll mig vaken. Vid 2.45 så väcktes jag av en väldigt gnällig Doris. Det vara bara att masa sig upp ur sängen och släppa ut henne.Hon var akut kiss o bajs nödig.Och efter det vrålhungrig.. Kom inte i säng för en 3.05 igen.Det gjorde inget.. det var länge sedan hon ville ut mitt i natten.. o är man nödig så är man. Men det jobbiga var att jag kunde inte somna om. Jag låg o surrade o vred mig.Hade(och har la fortfarande) så mycket som snurrade/snurrar i skallen på mig,det är värsta tornadon i skallen på mig.Sist jag kollade på klockan var hon 5..Somnade nog strax efter det. Men sen ringer Connys klocka 5.45.. denna gång tog det mig inte lika lång tid att somna om..kanske en 10 minuter.Sen väcker Doris mig med ett rejält skall vid 8.15.. hon hörde la något utanför kan jga tänkamin egna lilla vakt hund. Somnade efter en liten stund om. men vaknade vid 9.50 igen.. då kände jag att det är lika bra att ta sig upp..har dock inte orkat göra något... suttit vid datorn typ..

Ikväll är det jobb igen...

Nej nu ska jag sätta igång o städa lite.. Carina,Björn o barnen kommer på måndag.

Inga kommentarer: