söndag 15 juli 2007

Det var skönt

Japp det var riktigt skönt at gå ut o gå långpromenad med Doris.. vi gick sakta o lugnt..en timme tog det allt som allt.Hon var nöjd o glad..Det enda som var jobbigt var att hon upptäckte cyklister.. och försökte jaga dem... men men.. lite problem måste man alltid ha.Men det går nog allt att få ur henne.Jag har eller rättare sagt vi har.. ett problem som jga tycker är jobbigare.Hon har börjat bete sig konstigt i bilen.. när hon kommer in i bilen så börjar hon skaka som bara den..sen efter någon minut börjar hon flåsa som bara den,dreglar som tusen.. nästa som om hon får någon form av panik ångest attack...och så håller det på fram tills det att bilen stannar o hon får gå ut.Jag hoppas verkligen det går över.Är orolig för henne...Ska hon åka längre bitar så får vi nog kontakta vetrinären och se till att hon får lugnande..för det känns hemskt att se henne så dålig.

De senaste dagarna så har jag broderat en hel del..Och det har varit skönt på något sett,kan slappna av på något sett... ska nog sätta mig o brodera lite till alldeles strax.

Skrev en dikt för ett par dagar sedan.Och den är tillängnad en person som betyder otroligt mycket för mig.


" Drömmen

Jag var glömd,tills du hittade mig.
Jag var vilse i skuggorna,tills du skinande lyste min väg.
Nu tror jag på mina drömmar igen.
Jag faller,men jag är inte rädd,för jag vet att du alltid kommer att fånga mig.
Du kommer vara där att leda mig till mitt hjärtas högsta önskan.
I drömmen känner jag dig nära mig,och jag vet vad kärlek är. "

Inga kommentarer: