måndag 6 augusti 2007

Vadstena







I helgen har jag varit uppe på besök i Östergötland o min gamla hemstad Vadstena. Jag åkte i fredags morse.Kom inte iväg för en 9.20.Tog det lite lugnt,körde i lagom takt..Var uppe i Vadstena vid 13.20 ungefär.. skulle varit där tidigare om det inte varit för att det hänt en trafikolycka strax norr om jönköping,så det var lite köer om man säger så..


Mamma bjöd på kyckling,ris o sås..mumms fillibabba kan jag lova. Vid fyra tiden på eftermiddagen kom 4 av min 6 syskon med familjer förbi o hälsade på mig..Det blev lite liv i luckan,4små pojkar i åldern 3-9..de busade medan vi andra"vuxna" satt o snackade lite.


Vid sex tiden på kvällen bar det av t Motala o hämtade min kompis Fredrik.Vi åkte hem till honom i skänninge(som var lika öde som alltid) och spelade monopol o kollade på film.Jag förlorade 2 av 3 gånger..illa,den tredje gången hann vi inte spela klart.. du vi upptäckte att klockan var 02.10ungefär..sent.Hem t mamma o la sig i sängen,skulle ju upp tidigt dagen efter.




Lördagen vaknar man o det är underbart väder redan vid 7på morgonen.Jag gjorde mig iordning och käkade frulle.Efter det åkte jag iväg till Kolmården,jag kan inte åka till östergötland utan att besöka kolmårdens djurpark(på sommaren iallafall).Där mötte min klasskompis från gymnasiet upp,Angelica.Hon hade med sig sin pojkvän,lillebror och lillasyster.Vi började med Tropicarium.Tuffa djur där kan jag lova. När vi var klara där så gick vi in i själva djurparken.Jag har saknat att strosa omkring där.Första anhalten blev dock Bamses värld,Linnea(lillasystern t Angelica)ville se den pjäsen.Inget för mig dock men man stod ut för flickans skull.När pjäsen var slut fick vi praktiskt taget rusa till Delfinariumet då min kompis William(som jobbar som tränare där)hade bokat platser åt oss längst ner,precis vid vattnet typ.Delfinshowen var inte lika bra som den brukar vara,men det kan nog bero på att det var 3delfiner borta..så istälelt för 9 var de bara 6. Efter det så blev det att gå lite i resten av parken.Jag blev väldigt imponerad av det nybyggda vid tigrarna,TigerWorld.Maffigt att kunna vara så nära dessa stora kattdjur. Gick lugnt igenom alla parkenssevärdheter,kollade självklart på gorillaungen Enzo,han har vuxit sens förra året.


Vid 15.30 käkade jag o William lunch ihop.Var jätte härligt att prata o umgås med honom igen.


När mitt besökdär var över så åkte jag direkt till Malexander,utanför Boxholm,där Henrik Tröst o Karolinas sommarfest var.Riktigt trevligt,stortrivs där vid sommen,underbar utsikt och bra musik.Gav upp då jag bokstavligt talat blev sönderbiten av myggor,kändes som om man såg ut som Quisimodo.




På söndagen tog jag det otroligt lugnt.Var o fikade på min gamla arbetsplats.Sen kom minsyster Fatima med hennes lilla flicka o pratade lite precis innan jag begav mig hem till Tollarp. På kvällen där så grillade jag o Conny,riktigt gott.. Det var min helg det.

Inga kommentarer: