onsdag 29 augusti 2007

Trevlig Helg Resa

I helgen var jag o Conny och Doris i Vadstena och hälsade på. Vi kom upp ganska så sent på fredagen,mamma hade tonfisksallad och mackor redo. Vi åt o pratade.Efterd et bestämde vi oss för att gå en liten sväng med Doris o Tanja(mammas hund).Doris hade ju legat i bilen o sovit typ i 4 timmar..så vi ville trötta ut henne lite.Conny lyckades få Tanja att springa,och det är inte illa kan jag lova. På lördagmorgonen så åt vi en stadig frukost,sen bar det iväg till min ena bror,Frank och hans familj.Lille Sebastian skulle fira 3 år.Han fick 2st långärmade t-shirts som jag köpt på Cubus.Och 2stycken små bilar.Vi bjöds på glass,kaffe o fruktsoda för Conny som inte dricker kaffe. Hem till mamma igen där vi bjöds på lunch, Ugnslax med potatis o kall sås(underbart gott). Nästan direkt efter det till min ena syster Carina,var ena son Oscar skulle fira 8 år. Där bjöds vi på kaffe o saft,kladdkaka med glass o grädde. Oscar busade massor med Doris(dem två är nog bästa kompisar),han fick senare hjälp av Wilma (min syster Fatimas dotter)och Victor(Carinas minsta,som är lite rädd för hundar). När vi var klara där så var det till mamma o fixa sig i ordning för att bege sig av till Omberg och Höje. Fredrik bjöd på stekt potatis,benfri kotlett rad o sås.. Sen hem till mamma, där Wilma hade lagt sig i vår säng.. Men det gjorde inget. Finns det hjärterum.. finns det skjärte rum.. eller hur man ska säga det. På söndagen blev det relativt lugnt. Vi sov ganska länge.Upp för ytterligare en stadig frukost för att sen bege oss till min yngsta bror John(som blir 36 i oktober)och hans Jessica och deras 3 hundar,Gibson o Ozzy(10år båda två) och Minstingen Diesel som är 1½halvt år.Doris o Diesel busade massor. Vi kollade deras hundgård o så,då vi ska bygga en till Doris. Hem till mamma för lunch på Fläskfilé i sås med potatis. Ganska så direkt efter det kom min äldsta bror Jerry(som är 43) och min lillasyster Fanny(23 på fredag) och så fikade vi.Efter det begav vi oss hem till Tollarp igen..
Behöver jag nämna att vi var grymt mätta efter denna helg resa? Bilder från den kommer in här inom kort.

I övrigt har jag fått reda på att från och med 1september är jag fast anställd...jippii..

Inga kommentarer: