fredag 10 augusti 2007

Laddar inför helgen

I o med att jag ska jobba ikväll och hela helgen så laddar jag idag/eftermiddag. Jag tittar på film.Bland annat Strandvaskaren. Och om jag hinner tror jag att jag sak kolla på någon komedi med.Vilken har jag inte bestämt mig för.Hade jag varit ledig så hade jag kollat på Strandvaskaren o Ondskan o lite till skräckisar på kvällen.Det är perfekt väder ute för filmkväll.Men men så jobbar man.. så typiskt.Men men det sker ju bara var tredje helg att man jobbar.. så det är la bara att stå ut.Man kan ju alltid hålla tummen för att det blir mulet o regnigt en kväll nästa vecka.. typ fredag kvällen..Resten av dagarna kan det mer än gärna vara soligt o varmt.Så man kan få njuta lite av värmen.

Igår var jag duktig.. enligt mig själv iallafall.Jag klippte ner och rensade vid ena sidan av den stora längan,och runt 3 av fyra sidor av huset.Bara framsidan kvar typ.Och det får jag nog göra måndag eller tisdag.Det som mer ska göras är att alla rötter från det jag klippte bort.Och det är en del rötter.Jag hoppas jag kan få upp alla...men som sagt det får bli måndag o tisdag nästa vecka..kanske även den helgen.Men det ska nog gå.

Idag var jag lite duktig med..fick för mig att bege mig ut på en jogging runda.Jag rog på mig träningskläder och tog med mig Doris ut för att springa.Jag jogga lite,gick lite..Jag har kommit på att min kondition är inte alls som den brukade vara.Måste göra allt för att få igång den igen.Måste bland annat få igång min cykel.Så kan man ta den när man åker o handlar,istället för bilen.Då lär konditionen öka.Och sen kanske försöka att så ofta det bara går att gå en lång runda,eller jogga varje morgon.Sen när man får börja träna på gym genom jobbet verkligen göra det.Bygga upp lite muskler.Kan ju även använda roddmaskinen här hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

får la skriva en liten kommentar tänkte jag.Har nu jobbet mån,tis,ons,fre,lör.. bara idag söndag kvar...Är så trött!Minna