onsdag 8 augusti 2007

Sommaren




Sommaren har kommit.Den har iallafall varit här i några dagar.Och skönt är väl det?Kanske smhi hade rätt för en gångs skull,sommaren kommer i augusti. Och bar de 2 dagar jag nu legat o solat har man fått lite färg. men så tänker man hur mycket färg hade man fått om det hade varit lite vackrare väder under den tid som varit.Visst,regnet behövs mer än väl det med.Men dessa skyfall,o översvämmningar är lite väl mycket. Det jag tycker är härligast med regnet är att när man varit ute och verkligen blivit dyng sur,liksom våt inpå bara skinnet, komma in o ta på sig mjukiskläder,göra sig en varm kopp te/kaffe,krypa upp under en filt i soffan,tända lite levande ljus och titta på en film.Helst av allt ska man ju ha någon att krypa upp under filten med. Eller bara det att höra regnet smattra när man ska sova. Det bästa med solen är att den verkar få folk att må bra,den skänker värme o glädje kan man säga.




Jag längtar till imrogon.Den enda dagen denna vecka som jag är helt ledig.Och tillåter vädret ska jag ta en riktig långpromenad med Doris,då får det inte regna,men det får inte heller vara gassande sol.Då klarar inte lillan av det,blir för jobbigt för henne då.Jag kollade lite på bilderna jag har på datorn idag,vad min lilla flicka har växt.






Jag hoppas på lite mulet o möjligen småblåsigt imorgon.Men visst inte för att jag skulle klaga om solen var framme heller... då är det att slappa i poolen som gäller.Och pula lite i trädgården,kanske rensa ogräs.. och som sagt efter det svalka av sig i vattnet. Och på kvällen ska Doris o jag ha mys.Katterna med förstås,Conny ska iväg. Får se hur morgon dagen ter sig.

Inga kommentarer: