fredag 31 augusti 2007

17,9

Det är 17,9 grader inomhus.Jag ville bara säga det plus en sak till... jag fryser! Men det kanske är lite förståligt?Men men det är la bara att härda. Och inse det fakta att hösten är här. Och det med råge. Och med hösten,förkylningen.Att man aldrig vänjer sig.
Igår var jag iväg o köpte lite täcken.2täcken för 299 kronor på Jysk. Det var även 3års garanti på dem.. det fick mig att fundera. Varför har man garanti på täcken? Är det ifall det skulle krympa i tvätten eller vad? I vilket fall, så bäddade jag rent i sängen igår kväll när vi kom hem.Tjocka täcken för första gången på några månader,har ju blivit att man sovit med bara påslakan under sommaren. Snacka om att man somna ganska så direkt när man la sig?

Igår var vi och grattade Connys syster Tina som fyllde 23. Vi gav henne present kort på Ica Maxi,hon önskade sig det.Hon flyttar till egen lägenhet snart.Och då behövs det. Conny ska hjälpa henne flytta ur lägenheten hon har i göteborg ikväll/inatt,så jag kommer bli själv hemma .Men o andra sidan så jobbar jag ju ikväll,sen jobbar jag ju även hela helgen.

Idag fyller min lillasyster Fanny 23, min systerson Oscar fyller 8 och min lille brorson fyller 3.Alla tre på samma dag. Snacka om tajming,eller kanske man ska säga dålig tajming?
Nej nu ska jag göra lite hopp för att få upp värmen i kroppen, sen ska jag värma mina fingrar och brodera lite. Håller på med ett täcke som jag ska ha någon gång i framtiden då jag får barn,sen ska jag börja brodera en Ior tavla,även den ska va till framtiden.

Inga kommentarer: