söndag 9 september 2007

Otur

Japp denna veckan som gått har jag haft ganska mycket otur. Jag var hos optikern i onsdags,bara för att kolla synen.Jag har anat ett tag att min syn försämrats,för jag har fått kisa väldigt mycket bland annat när jag ser på tv,och så ser jag suddit på lite längre håll när jag kör bil,och även annars med. Ialalfall,jag gick dit på rasten.Och skulle beställa en tid för undersökning,men de hade tid för mig redan då.När undersökningen var klar visade det sig att jag börjar bli närsynt och att jag fått ett litet brytningsfel på ena ögat.Så jag behöver glasögon.Det är väldigt många som har glasögon,och många har haft det i flera år.Men det känns ändå vemodigt på något sätt.Jag har lisom klarat mig utan glasögon i 24år,mer än det.Och nu helt plötsligt behöver jagd et.Och närsynthet med! Jag känner mig gammal fast jag vet att jag inte är det.Att jag känner mig gammal har andra faktorer som spelar in med,men iallafall. Den eftermiddagen gick jag i mina egna tankar på jobbet,så stötte jag emot min vårdtagares säng,i fickan hade jag min mobiltelefon.Den gick kapputt eller hur man ska säga det.Dagen efter gick jag till The Phone House för att lämna in den på garanti,men den skadan täcker inte den fabriksgarantin som Nokia har i 2år.och vad jag minns fick jag inget erbjudande om att täcka någon annan försäkrng heller då jag köpte telefonen. Skulle jag läman in den på reparation så skulle det kosta mig 990kronor.Och det är pengar jag inte har,då jag måste ha mina pengar till glasögon.Så jag får nog klara mig utan mobiltelefon.Visst jag har en extra,men den är inte heller bra.Jag kan förlänga mitt abonemang i januari 2008.Då ska jag skaffa en ny mobiltelefon,och jag har bestämt mig för en sak.Aldrig mer nokia eller motorola.Innan jag skaffade dem hade jag haft ericsson(numera sony eriksson) i flera år.Och det vill jag ha igen.Hade typ aldrig problem med dem.Så en sådan ska jag ha iallafall.

Inga kommentarer: