söndag 16 september 2007

1år o 4m3

Igår var det 1 år i huset.Tänk vad tiden går fort. Vi firade 1år med att få 4m3 blandad löv ved levererat. Vi tog in hälften tillsammans typ Sen tyckte Conny att vi skulle vänta med resten till imorgon(läs idag).Men jag tyckte att har man börjat så kan man fortsätta.Så jag fortsatte. Tungt var det,och det tog tid.Men det blev gjort,Conny hjälpte till lite ibland.Jag kände på mig att det kanske skulle regna senare och ville ha in veden så den inte blev blöt,för skulle den bli det skulle det typ inte gått så bra att elda den i vinter. Och visst,jag hade fel.Det började aldrig regna igår.Men det har regnat inatt,och det små regnar nu med.Så det var nog tur att jag/vi fick in all ved igår. Jag kan ju säga en sak efter det att skyffla så mycket ved gör att man blir ganska rejält kroppsligt utmattad.Men jag var inte klar för dagen för det inte.Jag hann vila typ 10 minuter,sen åkte jag med connys kusin Cibbe in till kristianstad för att hämta min bil.Och när jag gjort det stannade jag till hos svärmor,hennes syster hade varit där med en hel del kött.Så vi fick typ hälften av det.Hon bjöd på en kopp kaffe,och det kan jag ju lova att det var precis vad jag behövde. När jag skulle bege mig där ifrån så frågade svärmor om jag ville ha hennes gamla symaskin,och jag var ärlig mot henne o sa det att jag har inte använt en symaskin sen syslöjden i typ 5,6:an.Jag var ju den tjejen som hellre ville ha träslöjd.Iallafall,jag tog gärna emot den,för vem vet jag kanske får något ryck o använda den.Det vet man ju aldrig. När jag kommit ner 3 av 4våningar(svärmor bor på fjärde våningen utan hiss) gick handtaget till kartongen till maskinen sönder och maskinen trillade ca:4 trapp steg. Jag fick bära den till bilen med båda armarna som redan var trötta efter veden,men det gick bra.Jag körde hem.
På kvällen åt vi kotletter,sås o fullkornsris(gick att äta,vanligt ris är godare). Vi kollade på en riktigt bra film som vi lånat av Cibbe, den hette 300.Ni som inte har sett den råder jag er till att se den.
Efter det så plockade o spelade Conny lite på sitt(vårt) Xbox 360,och jag broderade.Jag har börjat på en nalle puh kudde.Den ska jag ge till min förre vårdtagare i julklapp. Jag höll ju på med ett babytäcke,men i o med att jag inte är gravid,och lär la inte få bli det på ett tag så det kan vänta. Jag har aldrig broderat en kudde förut.Så det är riktigt roligt faktiskt.Men innan jag kan fortsätta på den idag.. måste jag brottas med styrk högen och även hänga upp tvätten.

Inga kommentarer: