torsdag 20 september 2007

Ledig

Idag är min enda lediga dag denna vecka.Och hur är vädret? Jo mulet och regnar till och från.Och det är kallt med! Märks att det är september. Iallafall,min lediga dag.Hur ska jag fira den? Jag ska diska gårdagens disk,men det är inte så mycket.Bara ett par tallrikar,en gryta och lite bestick. Så det lär gå fort. Jag ska även försöka komma lite längre med stryk högen det har liksom bara blivit några tröjor typ per dag men idag har jag planer på att minst ta hälften som är kvar.Men innan jag börjar brottas ska jag ta o brodera lite på kudden.Har bara hunnit göra lite på den.Visst,jag har några månader på mig,men tiden går fort.Och det finns ju lite annat at göra som typ jobba och pysslande med huset o trädgården.Och självklart det jag nämt tidigare:Stryk tvätten!
Igår fick jag o Conny en inbjudan upp till Vadstena nästa lördag.Min svägerska och hennes son fyller år nu i helgen men de ska firas nästa helg.Hon fyller 35 och han fyller 9. Jag tänker ju som så att om det blir så att vi åker upp så kan man ju passa på att fira lilla Victor som fyller 4 i början av oktober,och även min morbror som fyller 75 i mitten av oktober.Att man liksom slår flera flugor i en smäll.Men måste se över ekonomin.Tror att jag har råd,men det beror ju lite på.Jag menar nu när mina glasögon kommer snart.Ringde till optikern igår.Inte för att jag trodde de hade kommit men det skadar ju inte att fråga.Men de hade inte kommit än.Men förhoppningsvis kommer de i veckan.Och då är det lite lättare att lista ut om man har råd att åka upp.Jag kommer inte ihåg hur mycket mer jag ska betala på dem,men har för mig att det är 2980 eller något där omkring.Inte lite pengar,men men det är det värt för att slippa kisa med ögonen hela tiden,och slippa se suddigt. Nej nu ska jag nog ta att brodera lite.Göra det roliga först liksom för att få enerhi för att stryka,och sen när kvällen kommer ska nog jag o Conny se på filmen Shooter som jag fick igår.Och efter det kanske det blir att brodera lite till.

Inga kommentarer: