fredag 5 oktober 2007

Oj

Det var ett tag sedan jag skrev här nu.Har liksom varken haft tid eller ork. Men nu tänkte jag ta mig tid. Förra helgen var en av mina bästa kompisar här o hälsade på.Min kompis Carin. Hon kom ner från Göteborg,där hon pluggar på chalmers. Vi satt på fredag kvällen drack lite vin,snackade lite skit. Medans vi satt och hade det trevligt fixade Conny mat(efter det att jag o carin skärt champinjoner och hackat lök).Det blev Pasta och en grymt god köttfärssås. Vi tog det lugnt hela kvällen.Och det var skönt det. Vi gick o la oss skapligt. Morgonen där på blev det kaffe och mer skit snack. Sen fortsatte vi på det lugna stråket,tills jag körde in henne till Kristianstad där hon skulle träffa sin kusin som skulle ha födelsedags fest samma kväll. Efter att ha kört henne stannade jag till på elgiganten som har något 13års jubileum.Köpte Halo3 till Conny och sen köpte jag en film åt mig själv som jag velat se sens den kom ut...Björnbröder 2. Sen hem .Strax efter det att jag kommit hem så kom svärmor,svägerskan och några vänner till conny o deras familj. Vi visade dem runt lite i huset.Sen åkte vi iväg hem till svärmor där det blev lite vin,god mat och prat.Hade verkligen väldigt trevligt. Sen åkte vi hem,där vår kompis Pelle väntade. Conny och han spelade lite Halo.. lite senare dök även Cibbe upp. Ha de en trevlig och lugn kväll.
I tisdags var jag,min vårdtagare och typ nästan hela Frösunda Assistans på Ge-Kås i Ullared. Hittade lite grejor.Strumpor,schampoo och nya mjukbyxor till Conny(han vägrar prova mjukisarna),lego till Allan(som fyllt 9),Ljuslykta till Ullrika(som fyllt 35) och även en ljuslykta till min morbror Kurt(som snart fyller 75),en mugg som man kan måla själv och spindelmanne schampoo o duschcream till lille Victor(som fyller 4 imorgon), två ljus som såg ut som snöbollar till huset.Hittade även schampoo och balsam och en ny handväska till mig(väskan var verkligen skit snygg!!).Allt gick på ungefär 650kronor.Är väldigt stolt över mig själv.
Dagen efter så var jag riktigt j-kla genomförkyld när jag vaknade på morgonen. Blev hemma från jobet resten av veckan,idag är 3dagen jag är hemma. Skulle ha jobbat kväll,onsdag,torsdag och fredag. Känner mig bättre. Skönt det. Under de dagar jag nu legat har jag hunnit brodera en hel del,och även sytt annat. Idag tänkte jag diska upp lite och dammsuga nedervåningen.Sen ska jag sy lite till..

Föresten,min lilla flicka har blivit stor nu.Doris påbörjade sitt första löp i onsdags.Så nu kommer hon blöda i en månad framöver.Grymt skönt att man slipper ha mens en månad! Hon sköter det relativt bra själv.. men tyvärr blir det lite blodskvett överallt.. får nog köpa såna där löp byxor till henne ändå. Nej nu är det dags att sätta igång här hemma.

Inga kommentarer: