tisdag 16 oktober 2007

Ska man?

Idag är andra dagen i rad som jag är ledig.Och om ni bara visste hur otroligt skönt det är att vara ledig. Speciellt när man jobbay en hel jäkla helg.När jag kom hem i söndags.. jag praktiskt taget däckade i soffan.. med Doris som huvudkudde. Sov gott den natten med.. fick dock gå upp vid sextiden på morgonen.... doris behövde gå ut... men när det var gjort somnade vi om,Doris o jag,medan Conny åkte till jobbet.Vi sov enda till tjugo över tio på förmiddagen.Riktigt grymt skönt att sova. Tv:n var svart på morgonen,och man kunde inte installera om boxern för en efter 18. Så jag gick ut i det underbara höst vädret och räffsade löv.. vår gräsmatta syndes inte på grund av alla jäkla löv. Jag satte igång, tog en före o efter bild.Det blev en jäkla skillnad..även om vissa inte tycker det var lönt...
Sen var det att ta det lugnt hela gårdagskvällen. Inatt har det inte blivit lika mycket sömn.. fick gå upp vid typ halv tre på natten.. för att Doris behövde ut.. sen när hon kom in igen.. så somnade hon om ganska så direkt.. men det tog typ en timme innan jag kunde göra det.. på grund av att Conny snarkade ganska så rejält.. men men till slut gick det.. och sen fick jag bara sova till typ tio över nio imorse.. men det gjorde inget.
Idag är det tyvärr inte lika bra väder ute.. så tror jag ska ta o städa huset idag.. det kommer troligen gäster på fredag.. Och då vill jag ha det snyggt här hemma.
Imorgon är det jobb som gäller igen... suck...tre dagspass i rad.....

Inga kommentarer: