onsdag 24 oktober 2007

Jack o Jenni

Nu undrar ni säkert vad jag menar med den titeln. I lördags morse så såg jag ett rådjurspar på våran väg,typ uppe vid brevlådan. Det var ganska härligt,mysigt att se,man liksom stod där med sitt nybryggda kaffe och njöt på något sett. Sen i måndags,såg jag dem igen,när jag kom åkande i bilen på väg hem.De stod lite vid sidan av vägen.Jag stod o kollade på dem lite och bestämde mig för att ge dem namn.Det fick då bli Jack o Jenni. Hoppas man kommer se dem mer. Rådjur är på något sett vackra djur. Men den är itne så roliga när de springer upp framför bilen o så va.. men så när man ser dem på håll.
Annars i helgen så har connys storebror ted och hans kompis christian varit här. Det har varit riktigt trevligt. I fredags satt vi här hemma,drack lite öl,umgicks.Det kom lite mer folk,så vi var runt 10.Kvällen blev sen,riktigt sen,jag kom inte i säng för en typ tjugo över tre på natten.Conny,Ted o Christian var uppe längre.Men det gjorde inget att vi var uppe så länge.Vi hade verkligen otroligt trevligt. I lördags så blev det en hel del bilmeckande för grabbarna,de körde även en hel del på connys mini mc. På eftermiddagen o kvällen blev det pizza för dem, kycklingsallad för mig. Conny somnade ganskaså fort i soffan,men vi andra tre satt o spelade TP i två omgångar,en med vuxenfrågor och en med barnfrågor. Sen fick vi för oss att vi skulle spela monopol.Det var riktigt trevligt.Det är grymt skoj med monopol.
Och helgen som kommer nu är inte riktigt klart med hur det ska bli.. men men.. det får vi bestämma idag. Mamma vill nämligen veta,med mat o så vidare.
Imorgon ska jag tillbarnmorskan,undersöknig o så för att börja med p-piller igen. Kommer säkert gå bra. Nej nu ska jag nog ta att hälla upp mig lite nytt kaffe,och sen brodera lite.Har bara 2arbetspass kvar denna vecka. Två kvällspass..17-22...

Inga kommentarer: