måndag 8 oktober 2007

Helgen

Helgen som varit har varit väldigt lugn. I lördags var vi på barnkalas hos lille Lias.Han fyllde 1 år den 3. Han är så charmig den ungen. Man kan inte göra annat än att le när man ser honom. Han ska snart få en liten kusin,och han ska även bli storebror i slutet av februari. Där bjöds vi på fika.Fia hade bakat själv, det var riktigt gott.Vi var inte där länge,vi skulle till Cibbe som hade inflyttnigsfest. Där blev vi bjudna på smörgåstårta som vår kompis loise gjort.Den var grymt god.Sen satt vi där o var sociala en stund. Vid halv nio åkte jag o hämtade doris som hade varit hos min kompis linn o hennes mamma. Jag o Doris åkte hem och hade en myskväll hon o jag,självklart katterna med.Jag broderade en hel del en kudde.Den kommer bli riktigt snygg.Sen ringde Conny närhan ville hem. Åkte hemifrån vid två tiden på natten. Så det blev sent i säng,men det gjorde inget.Conny hade haft det trevligt. Söndags så blev det att sova länge,vi tog även en riktigt lugn dag.Vi pysslade en del i källaren,busade med Doris och på kvällen käkade vi pizza, och kollade på Bond filmen som var på tv.
Idag blir det en relativt lugn dag.Jag ska diska upp, sen sitta lite vid datorn,brodera en hel del. Sen ska jag på personalmöte vid 15tiden. Då ska cibbes mamma zimone ha doris i typ 1½timme. Vill inte lämna henne själv hemma. Nu när hon löper o allt. Hon blir lät orolig,och hon trivs så bra hemma hos zimone så det går helt säkert bra. Conny slutar ju vid halv fyra,så han hämtar ju henne. För direkt efter mötet så ska jag jobba 17-22. Den tiden ska jag även jobba imorgon och på fredag och så ska jag jobba 9-22 både lördag och söndag Så denna vecka är jag ledig onsdag o torsdag.Och det behövs lite dagar då man kan samla energi och ork att orka helgen.
På fredag kommer Connys ena kusin(han har några stycken)och hjälper oss med bjälkarna i rummet som ska bli vårat kontor. Jag,precis som conny,vill få ordnign på det där där j-kla rummet nu.Så vi får ett helt hus.. för det känns inte som om vi har det nu.

Inga kommentarer: