onsdag 10 oktober 2007

Hösten

Igår när jag bara tog det lugnt så kom jag på att Doris behövde bindor. Ringde till Conny och bad honom köpa på vägen hem från sitt jobb. Men då kom han med förslaget att ta med Doris o gå in till Tollarp. Och efter att ha kollat ut lite och tänkt efter(behövde inte tänka länge) så bestämde jag mig för att göra det. Tog på mig ordentligt med kläder,satte på Doris kopplet och begav mig. Det var en helt underbar promenad. Vi tog det riktigt lugnt,andades in den underbara höst luften. När vi väl kom till hemköp så band jag doris.Tror det är första gången hon stått bunden utanför en affär så. Men hon klarade det fint.Jag hörde henne skälla en gång,bara en. När jag kom ut från affären så hade hon lagt sig till ro och väntade på mig.Hon blev överlycklig när jag kom. Jag hade köpt godis till henne med. Oj vad hon älskade dem. Men det roligaste med promenaden var när vi gick förbi dagisen.På vägen mot affären så var det massa barn som var ute o lekte o stojjade.Doris såg dem inte speciellt mycket,men bara så fort hon hörde barn rösterna började hon vifta så mycket på svansen,och hela kroppen av glädje att jag trodde hon skulle vifta av sig hela kroppen typ. Hon var så glad. Och sen när hon såg barnen satte hon sig ner och gnällde som bara den och bara ville in o busa o leka med barnen. Sen på vägen hem satte hon sig utanför dagis och väntade en stund på att få se/höra barnen.Men de hade gått in...oj vad besviken hon blev. Detta får mig att längta ännu mer till att få egna barn,jag menar, hur bra kommer inte det gå? Jo det kommer gå otroligt bra,så mycket som hon verkligen ÄLSKAR barn. Hon kommer vakta mina bebisar med sitt eget liv.
Iallafall kan man konstater av denna promenad att hösten är här. Det positiva:Luften känns så ren och härlig.Det negativa:Kylan. Men som det sägs... och det ordspråket får man hålla hårt på: Det finns inga dåliga väder,bara dåliga kläder.

Inga kommentarer: