söndag 4 januari 2009

Dåligt av mig


Jag har inte skrivit sedan förra året"hihi". Men det har varit så otroligt mycket den senaste tiden,julförberedelser nyår och allt. Men det har hänt lite sedan sist,jag gick in till Tollarp den gången sist jag skrev. Köpte alvedon för "bebisar",och passade på att posta julkorten som jag hade special beställt. 5 bilder på Maximus(självklart) på 5 olika kort. Hans feber gick ner efter han fått medicin.

Några dagar efter fick jag ett tråkigt tråkigt besked.En av mina nära vänner hade tagit livet av sig.Just när man fick beskedet så vart man så chockad..det tog 3dagar...och då den 3 dagen pratade jag med hans föräldrar och flera av våra gemensamma kompisar...då kom det som en våg över mig.Totte, min Totte,varför?Varför?Tårarna bara forsade nerför mina kinder..saknar honom.Totte var en sådan vän man kunde ringa till om man behövde höra en glad röst.Han fick en alltid på bra humör.Och hur dåligt man än mådde, träffade man Totte och fick en REJÄL totte kram,så mådde man så otroligt mycket bättre. Tyvärr hade jag ingen möjlighet att åka på begravningen,men hans föräldrar förstod varför.Totte, du är SAKNAD!


Julafton spenderades här hemma i huset.Det var riktigt trevligt.Connys bror,Ted,kom ner från Stockholm dagen innan.Julaftons morgon ägnades åt att städa,och plocka..Conny o Ted gjorde mycket av det,jag tog hand om Maximus.Maximus fick sitt julbad,sen sattes tomtedräkten på. Sen satt jag och Ted i köket drack öl(alkoholfri för min del),Maximus satt i sin farbror knä.Vi kollade när Conny gjorde färdigt sitt otroligt goda julgodis.Eftermiddagen kom Tina och svärmor,maten och drickat intogs under glada former.. ni kan aldrig gissa vem som fick mest julklappar.. hmmm.... Men den största klappen fick svärmor, hon fick en cykel.Hon blev så rörd o började gråta.

Juldagen åkte vi upp tillVadstena,firade jul med min familj för första gången på 3år.Det var riktigt trevligt. Maximus fick mycket klappar även här... Conny fick ett presentkort på Biltema,jag fick presentkort på Lindex och även schampoo o balsam.Vi gav mamma en mugg med henne o Maximus och även ett amiljekort,det som var i tidningen.Annandagen var vi hos Jenny och bytte klappar, som jag trodde så började hon gråta när hon fick sin mugg.Jag fick en underbar tavla med förstoringar på kort på Maximus och Doris.

Maximus fick sin första vaccination den 29december med.Han sa inget då sköterskan satte in sprutan,men när själva vaccinationen sprutades in började han småskrika, men det räckte med att jag tog upp honom i min famn o gungade honom lite sen var han glad igen.Han vägde 5770gram(ökning på 660gram på 20 dagar),60½cmlång(2½cm ökning) och 41½ runt huvudet(1cm ökning).Så min underbara son växer o frodas som han ska.
Nyårsafton hade vi vår traditionella fest här hemma.Det som var annorlunda var:mina kompisar:Caroline,Fredrik och Markus kom ner och friade med oss.Caroline o Markus hade med sig sin hund Ella.Ojojoj vad otroligt kul det var att träffa dem igen.Nu saknar jag dem så det gör ont i kroppen.Det var så kul att ha dem här!!!Hoppas de kommer snart igen!!

Inga kommentarer: