söndag 25 januari 2009

Helgen hittills

I fredags var Magdalena,Martin och deras lille söte Hampus här. Magdalena o jag fixade med maten,tacos, med Conny o Martin och Cibbe meckade bil ute i garaget.
Vi käkade Tacos och kollade på Let's Dance. Till efterrätt så hade jag gjort en Mango och Hallon paj,det var knappt pajen gick ner, man var så extremt proppmätt av tacosen.Men tror verkligen det som min moster Lola brukar sig"Hur mätt man än är, så har man alltid en efterrättsmage". Det var en riktigt trevlig kväll, och hoppas verkligen vi gör om det snart. Jag o Magdalena har bestämt oss för att vi ska ha en tjejkväll inom en snar framtid.Jag riktigt längtar.


Igår var bara en lugn dag.Ett par vänner till connys familj kom hit.De hade köpt en jätte fin sparkdräkt till Maximus som han kan ha nu, och även en pyjamas som han kan ha om någon månad eller så. Vi satt o fikade på syltmunkar som dem köpt med sig.Riktigt gott. Maximus fick sin flaska, och han höll den själv! Jag blir så glad att se hans framsteg! Jag började små gråta(av glädje förstås) när han höll flaskan själv.På kvällen kollade jag o Conny på körslaget och åt resterna av tacosen.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer.Jag har frågat Magdalena om hon,Martin och lille Hampus vill komma hit på en kopp kaffe, conny behöver hjälp ute i garaget, och då tyckte jag det var ett perfekt tillfäller att få träffa Magdalena igen.Är så glad att du är min vän Magdalena, du är en sann vän. Och då skulle man även få träffa Hampus igen.. det är så härligt o se Maximus o Hampus sitta i babysitterna vid tv:n, de skrattar om vartannat.Jag har en känsla av att de där två kommer ha riktigt kul ihop.Jag hoppas verkligen de kommer.Hade gärna åkt till dem o hälsat på, men lite svårt att dra med opeln dit.Nej nu ska jag väl ta mig en kopp kaffe till.. så man vaknar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för både i fredags och för idag =) Är så glad att jag har dig vännen! Kramar