måndag 12 januari 2009

Feber


Trodde jag skulle få en relativ lugn dag,hinna diska o stryka,slänga in någon maskin tvätt. Men ödet hade annat bestämt. Imorse när jag steg upp, kände jag mig yr o vinglig..frös o svettats om vart annat. Tog min temp,38,7, skulle ta upp Maximus och tyckte han var väldigt slapp i kroppen(men ändå glad),han hosta en del med,kände på honom och tyckte han var väldigt varm,så tempa honom också 39,2... mammas lille sjukling. Ska låta honom amma lite o ofta nu under dagen..istället för att låta honom äta mycket var tredje var fjärde timme.. blir lite varje timme istället.. hoppas det går ner.. försöka få honom o sova mycket med,vill att han ska slippa medicin med.. men om inte hans feber går ner framåt eftermiddagen/kvällen får han en alvedon zupp. Så han slipper febern, för nu när man själv har det med så behöver vi båda sova o vila så mycket som möjligt.Även dricka väldigt mycket,där av ska han få amma lite varje timme, men sover han får han sova.

Men jag har ju att göra här hemma med.. blir inte det gjort blir det la ett jäkla liv sen.. får offra mina vilostunder...som jag verkligen behöver nu när jag med är sjuk,men det blir inte gjort annars.

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på er! kram Magdalena