torsdag 29 januari 2009

4månader

Tänk vad tiden går.Maximus blev 4 månader idag. Har haft fullt upp idag. Jag har varit vaken större delen av natten,steg upp runt 8 då min glade lille prins vaknade. Jag tog o bytte på honom o satte på han lite myskläder.Sen satte vi oss i soffan en stund,han fick mat o lite så..Satte honom i babysittern en stund och tog mig själv lite frukost... Sen tog jag fram badbaljan.Badade han så honom.. han är som en liten badanka.. bara ligger o sprattlar o viftar.Han älskar verkligen vatten, vilket är skönt.Känns bra att han tycker om vatten då jag ska börja babysim framåt slutet av mars. Bilden här nere togs nyårsafton av min kompis Caroline.Men nybadad iallafall.





Efter badet så la vi oss i soffan och bara myste.. vilade lite,kändes skönt. Sen plockade jag undan massa här hemma då doris skulle vara själv ett tag. Och bytte om på lillen o så bar det iväg till vårdcentralen.Det var föräldraträff idag.Efter träffen så vägdes o mättes Maximus.. jag var lite nervös o spänd och nyfiken.. har ju inte vägt eller mätt han på 1månad ju. Han var 63½cm lång och vägde 6550gram.Så han har blivit hela 3 cm längre och 780gram tyngre. Känns så bra att han växer som han ska.

I förrgår började jag med havregröt(mild havregröt för bebisar från 4månader).. det gick mycket bättre än förväntat o få i honom det.. Han får ju dock bara små smakportioner.. o en gång om dagen.Sen kan jag öka så han får smakportiner ett par gånger om dagen.. och sen även stegvis öka mängden gröt med till vanliga bebis portioner eller hur man ska säga.



Nej nu ringer äggklockan.. har en bulldeg på jäsning.... gott med nybakta kanelbullar.Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Tiden går verkligen fort, när man har barn. Kram