söndag 1 mars 2009

House of babie




Det känns som hela huset är fullt av bebis saker,babygym,vagn,babysitter,spjälsäng,skötbord,blöjor,smutsiga beis kläder, tvättade bebiskläder,kräkhandukar m.m. Men skulle absolut inte vilja ha det på något annat sett,Maximus är det bästa som hänt mig.Vet inte vad jag skulle göra om jag inte haft honom.Detta är verkligen ett"House of babie". Var o vägde,mätte och vaccinerade honom i torsdags,26 februari.Han är numera 66cm lång(ökning på 2½cm sen 29januari),han väger 7510gram(en ökning på 960gram sedan 29januari) och han huvudomfång är numera 44½cm(en ökning på 1½cm). Han växer som han ska, följer kurvan jätte bra..hehe han ligger lite lite över kurvan på vikten,men det gör inget.De ska vara knubbiga i den åldern. Maximus är 5månader nu,oj vad tiden går.

Förra veckan var Jenny o simon här.Så otroligt kul att träffa dem igen,har saknat dem så otroligt mycket.De åkte hem i onsdags.Dem skulle ha stannat längre,men Jenny var tvungen att åka hem,jag hade nämligen anmält henne till MixMegapol's tjejplan.Och hon kom med.När hon fick beskedet satt hon på mitt badrums golv o skrek och skaka av glädje,lite roligt att hon var här när hon fick beskedet,i o med att det var jag som anmälde henne.Just nu ligger hon nog vid poolen vid hotellet o göttar sig,det förtjänar hon. Om ni går in på Mix Megapols hemsida och klickar på tjejplanets bildblogg,kanske ni får en syn av henne,jag har bara skymtat henne, men de kommer ju inte hem för en på torsdag kväll/natt.Jag hoppas verkligen hon har roligt!

Annars går livet sin gilla gång. Jag har verkligen fullt upp hela dagarna.Maximus tar nästan all min tid, sen är det Doris som ska aktiveras och underhållas. Och sen på det sköter jag ju praktiskt taget allt i hushållet,de senaste dagarna har Conny dammsugit lite. Igår höll han på med vårat renoverings rum.Med fönstret där,blir säkert bra.

Doris håller igång som vanligt,hon är lite trött just nu,men vilken tjej/kvinna/hund är inte det när man har mens? Appropå Doris föresten,hon har ju blivit åksjuk.Så ringde vetrinären,så har fått åksjuketabletter till henne.Han sa att de inte skulle kosta så mycket..hon ska ha 2tabletter i samband med mat,1 timme före avfärd.. i varje paket finns det 4 tabletter.. han skrev ut 2paket. Jag kom till apoteket o skulle ta ut det.. 857 spänn!!! Inte kosta så mycket.. yeah RIGHT!! Ringde vetrinäre mest för att få en ursäkt, för man har liksom inte mycket pengar när man bara har en liten mammapeng.Och då betala 857 kronor för en medicin som man inte vet 100 fungerar heller.. Men han skulle köpa tillbaka ett paket. Doris har en verkligen toppen vetrinär. Dem är jätte bra. Jag har ju Skorpan där med,hade Smulan där också. Och när jag var tvungen att avliva henne, oj så otroligt gulliga de var mot mig.

Nej nu kanske man borde ta tag i dagen, har typ 4 maskiner tvätt som ska tvättas, lika mycket ligger i strykhögen.Sen har jag Maximus och Doris med, har en känsla av att jag kommer stupa i säng ikväll.

Inga kommentarer: