torsdag 19 mars 2009

Blåbärsmuffin


Har varit iväg till Vadstena för att fira min mamma som fyllde 65. Det var jag,Maximus och Doris som åkte upp för att fira henne.Vi träffades alla syskon . Var trevligt.

Måndagen var jag mestadels i Motala med Nenne, hon hade en läkartid, så jag o Maxius följde med henne dit.Efter belönade vi oss med ett besök hos fjuttis, hälsade på hennes lilla katt Hedvig.Efter en stund kom även fjuttis fästman Fredrik hem(ytterligare en fredrik).Vpratade lite o hade skoj.

Väl där uppe så blev jag bjuden på fest hemma hos Ida o Fredrik Andersson i Borghamn.Tackade glatt ja, kände att jag behövde egen tid. Så torsdagen innan festen tog Fredrik Lenér o Caroline med mig till Motala för att träna mig inför att vara utan Maximus några timmar och för att hitta något att ha på oss till festen.Mamma o Lenérs mamma passade Maximus o Doris.Var trevligt att gå lite på stan i Motala.

Festen hos Ida och Andersson var verkligen SUPER ROLIG!!! Jag skrattade så mycket så jag hade ingen röst kvar knappt när jag kom hem,och jag drack inte en droppe alkohol.Detta gängvar underbara.Vi måste verkligen göra om det.Och det är snart. Mamma passade Maximus o Doris.Det var skönt med egen tid, bara få vara Mindy för en gång skull. Jag älskar att vara mamma Mindy, men jag som alla andra behöver egen tid. Här är lite bilder som jag tagit från Ida o Andersson:


Maximus har varit ltie dålig i magen, väldigt lös, men det beror på att han har tänder på g.Han har varit lös i magen i flera flera dagar.Men man har ju lite tips o tricks man tagit till, så nu är han nästan helt bra.Bland annat blåbärspuré,som han verkligen älskar.

Jag har lite att se fram emot nu i framtiden. På måndag ska jag och Maximus börja på Babysim.Det ska verkligen bli jätte roligt,Maximus är ju som en badanka när han badar i sin balja här hemma, så tror inte det ska bli några problem.Kommer kanske bli en liten protest just när man stiger i bassängen, men tror att han efter det kommer tycka det är jätte roligt. Magdalena o Hampus ska med börja.Babysimmet kommer hålla på enda fram till sommaren,kanske ska prova bikinis? Sen ser jag fram emot Maximus läkarbesök,halvårskontrollen.1 april ska jag till CSK för undersökning av min näsa, äntligen kanske jag får hjälp mot mitt konstanta näsblod.

Men det jag ser mest ifram emot just nu:Carolines 25års fest!!! FAAAN vad roligt det kommer bli. Det kommer vara mycket folk,god mat,god dricka och MÅNGA skratt. Caroline förtjänar verkligen en bagaboooooooooom fest.En toppen tjej det där.

Jag har precis ätit frukost och sitter just nu o dricker min tredje kopp med morgon kaffe,mumma! Maximus sitter i sin Babysitter och skrattar högt till Svampbob Fyrkant..... den där Svampbob är en rolig liten kis. Nej dags att byta blöja.Ha det toppen

Inga kommentarer: