måndag 30 mars 2009

Mammas pojke



Nu var det ett tag sedan jag skrev, blir lätt så när man har en liten underbar kille att ta hand om,en hund,en katt och hushåll att ta hand om.



Maximus har börjat små "prata".. kommit lite dada di.. men mest lite mer joller.Nu bara väntar jag på ett"mamamama"..Jag kommer börja tjuta av glädje.


Maximus och jag har börjat på babysim. Första gången var den 23mars, och andra gången var igår. Maximus är vilden i bassängen kan jag lova.Han sprattlar o skvätter ner.. hihi så otroligt kul att se han så glad över att få bada. Roligt att Magdalena o Hampus med går på simmet.Tjejen som har babysimmet,Jessica, är jätte bra.Jag längtar redan till nästa gång, det är på annandag påsk.





Maximus blev 6månader i söndags,vad tiden går alltså. Var på bvc den 25.Oj vad Maximus växer. 8370 gram och är 68 lång. Mammas pojke=) Det var även halvårskontroll med läkaren. Allt var okej med lillen.Skönt det.





Det är något märkligt med min sömn.. de senaste 2 veckorna har jag vaknat någon gång mellan 1.45 och 2.05 varenda natt. Bara en av dem gångerna har det varit maximus som väckt mig. Efter jag vaknat så dags så tar det ca 20 minuter innan jag kan somna om. De senaste dagarna har maximus börjat vakna runt 4 med.. och vill ha mat.. ger honom det, sen brukar han somna om ganska så snart efter det... men innan man själv somnar.. sen vaknar han o vill upp runt 7. Det blir en del avbruten sömn, men det kommer la ordna sig snart,förhoppningsvis.





Nu när man sitter o kollar på denna underbara lilla kille, så kan man inte riktigt förstå hur man kan älska någon så mycket.Jag känner mig så älskad av honom med.


Dags att byta blöja. Ha det toppen.

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Jätte fin bild på dig och Maximus. Kram

jÄänniii sa...

Vad skoj med babysim! Gick ju på det med Elias, hade också Jessica :) Om det nu är samma förstås :P