fredag 20 mars 2009

Männskligt?

Min son vaknade 5 imorse och ville ha mat,och det fick han.Jag la honom mellan mig o conny,och han var precis på väg att somna när: BRAAK i blöjan, det var bara att kliva upp o byta blöja. Det var ett rejält lass med. Jag bytte som sagt blöjan o tänkte att jag försöker få honom att somna igen,men Maximus tyckte inte att han ville sova inte...han ville upp. Så det var bara för mig att stiga upp.Så nu sitter man här med en kopp kaffe och undrar.. är det verkligen männskligt att vara uppe klockan 6.10 en lördag morgon? Men men.. bara att vänja sig kan jag tänka..eller? Det som är positivt med att vara uppe så här tidigt är att man kanske får ut mer av dagen.

Igår så var jag,Doris o Maximus ute på långpromenad i det vackra vår vädret.Helt underbart.Skönt att komma ut lite.När vi ändå var ute o trajjade så gick jag in till Tollarp med,gick först till Torgkiosken o köpte 2Bingolotter,tänkte jag ska ge det ett försök på söndag,vem vet man kanske vinner något...
Sen bar det av till Apoteket o köpa ytterligare en salva till Maximus.Efter det gick vi till Hemköp och handlade mat inför helgen.

Idag blir det nog att kanske gå en runda till,om vädret tillåter förstås.Sen måste det städas,dammsugning och torka golven. Men ikväll blir det nog kanske att titta på Robinson.Undrar om det är något att ha? Kommer ihåg att det var spännande de första 2 åren det gick.. sen ballade det ur på något sett.Har hört att det är mycket ändringar nu.. är iallafall värt ett par försök o se fall man fortfarande tycker om det liksom.
Nej nu kanske man ska ta o göra sig några smörgåsar till kaffet,lyxa till det med lite oboy ska jag nog göra med..mumma

Inga kommentarer: