tisdag 21 oktober 2008

Världens elakaste.

Jag känner mig verkligen som världens mest elakaste matte. Min ena katt smulan har under en tid gått ner en HEL DEL i vikt.. man har undrat lite vad det beror på...sen kom connys syster tina med förslaget att det kanske var mask i magen,att katter brukar magra en del då.Jag tänkte att vad dum jag är som inte kommit på det själv.Så TACK TINA. Jag var idag på apoteket och köpte avmaskningsmedel. Blandade ut det med tonfisk som jag vet att smulan tycker om, även skorpan då jag var tvungen att avmaska henne med(de kan tydligen smitta varandra). Skorpan åt lite av sitt.. men inte allt.. medan smulan bara var framme o lukta och sen gick där ifrån. Jag ville att smulans aptit skulle öka.. så jag blandade lite sockervatten. Det sprutade jag in i munnen på smulan.. under en del protester.. fick i henne 2½ml ungefär.. sen tog jag den avmaskningstablett jag hade kvar(köpte typ en sorts mirakelkur som man bara behöver ge en tablett,sen inget mer)Och conny delade den åt mig medan jag höl i smulan.Sen tryckte jag ner en halv tablett i taget(tur att hon bara skulle ha en tablett) i munnen på henne och höll för.. när jag sedan kollade i munne på henne såg jag att en halva var kvar..tog mer sockervatten o sprutade ner i munnen på henne..bara för att hon skulle svälja.. efter ytterligare ca:3ml sockervatten var den halvan nere. Smulans blick medan jag höll på att tvinga i henne allt detta.. jag lovar om blickar kunde döda..hon tittade också på mig som"varför gör du så här ot mig matte?Vad har jag gjort dig?Ser du inte att jag inte mår bra?" Det var en så sorgsen och plågad blick.. usch.. tårarna var inte långt ifrån att forsa..Om hon bara visste att jag gjorde det för att hjälpa henne.För att hon ska slippa åka till vetrinären.Hon avskyr ju att åka bil.Om hon bara visste.. men men nu hoppas jag att detta hjälper att det bara var avmaskning som behövdes.Får väl vänta o se lite nu,kanske väntar denna vecka ut för att se om hennes aptit o så ökar.. samtidigt som jag håller extra koll på lådan.Annars måste jag in med henne. Hon är ju inte gammal.. bara 3½år.. hon har många år kvar.


Annars här hemma mår alla bra.Maximus har varit lite dålig i magen.. inte kunnat bajsa.. men det kom igång igen igår, skönt det.. höll bara i sig någon dag. Nu ligger han här på sin kudde bredvid mig och sover gott med sin lille pellefant bredvid sig.Han är så otroligt söt.Igår var vi på Kristianstads bladet och tog kort.Jag hoppas det blev bra. Sen var vi på socialen.Vad vi gjorde där?Jo när man får barn ihop och man inte är gifta, så måste faderskapet fastställas.Så det gjorde vi där.. skrev på lite papper o så. Idag blir det la att ta det lungt resten av dagen.. funderar på att stryka lite.Men ska nog lägga mig o vila lite först.. man måste ju passa på medan Maximus sover.

Inga kommentarer: