torsdag 23 oktober 2008

Chocken

BVC idag igen. Går ju dit en gång i veckan,som alla andra nyblivna mammor med sina bebisar. Men innan han vägdes o mättes så var det föräldraträff, det var jätte trevligt att sitta o prata o fika med andra föräldrar som hade barn i ungefärlig samma ålder som Maximus. Nästa gång det är föräldraträff ska jag ha med fika.. och det är den 4december.. så jag tänkte baka lussebullar och mockarutor tills dess. Ska bli kul.



Till vägningen.Jag trodde inte han hade gått upp så mycket, om ens något, i o med att han kräkts en del de senaste dagarna. Men när jag väl la honom på vågen och den visade 3760gram blev jag glad. Han har alltså gått upp 170 gram sedan förra veckan. Men chocken fick jag när hon mätte honom. Förra gången hon mätte honom så hade han växt ½cm.. men nu, hade han växt 2½cm.. PÅ EN VECKA!! Blev lite chockad då.. jag menar 2½cm.. han växer ju verkligen så det knakar.



Annars idag så går mina tankar till min kompis Magdalena.Hon åkte in till sjukhuset idag för att bli igångsatt.Klockan 8 imorse skulle det sättas fart. Jag hoppas och håller tummen för att allt går bra med förlossnignen och att det går relativt fort. Och att lille Hampus,som pojken ska heta,mår bra och har hälsan. Lycka till Magdalena. Vi här hemma tänker på dig/er!

Kram

Inga kommentarer: