fredag 3 oktober 2008

Hörseltest


Igår var jag på sjukhuset med Maximus. Kollade hans hörsel,och det gick jätte bra med det testet.Det togs ltie blodprover, lite skrikprotester blev det kan jag lova, men han höll sig ändå relativt lugn. Han vägdes med, han hade gått ner lite mer,men inte för mycket. Alla bebisar går ju ner efter födslen. Så länge de inte går ner mer än 10%av födelse vikten. och det dröjer innan Maximus kommit så långt. Nu har han börjat amma ordenligt med. Min mjölk har runnit till precis som det ska. Så förhoppningsvis kommer jag kunna ge honom bröstmjölk en bra tid framöver. Har idag gjort en hel del, trotts att jag och Maximus sov länge.Har kontaktat BVC med, skrivit in honom där. Så nu ska vi dit på onsda, bara för att undersöka o kolla upp honom.Var inne i Kristianstad en sväng på Babyproffsen köpte mig en ny bh.Jätte skön var den.Den sport topp/bh jag har haft nu i några dagar var ju liksom anpassad till de bröst jag hade innan, och på mig precis som alla andra nyblivna mammor så växer brösten en hel del då mjölken rinner till. Sen var jag o tanka bilen och efter det åkte jag till hemköp, första gången jag tar en kundvagn när jag går in där, men var ju tvungen att ha lillens bilbarnstol någon stans=). Handlade lite där och sen åkte jag hem,lillen började bli rejält hungrig med, men hann packa upp o lite så. Gav honom mat och bytte blöja, blir ju typ det man gör, ger mat, byter blöja, torkar lite kräk. Efter att ha varit hemma en stund så bad jag conny att kolla till lillen lite, jag behövde sticka till apoteket en snabbis. Sen hemma igen så diskade jag lite, plockade lite här o var. Så ikväll har det blivit att ta det väldigt lungt. Skulle kolla på idol.. men jag lyckades somna.. man blir trött av att vara småbarnsmamma. När jag vaknade så var det dags att byta o amma igen. Livet har sin gilla gång. Men Maximus är så snäll, väldigt lugn och harmonisk av sig,sover väldigt mycket,och det är ju bra,deras imun försvar byggs ju upp rejält under sömnen

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej tycker han e lik Conny på fotona. Så söt! Skönt att allt e bra me er!. Ni får höra av ernär ni orkar me besök. Kram kram //fia

Anonym sa...

hejsvejs! igen.De va inte svinkopper Kalle hade fått. Intekonstigt att ja aldrig bliv smittad. Han fick nån annan salva nu hos läkaren. de va ett slags eksem. Tror de beror på att vi köpte nytt tvätt medel. Allt bra me er annars? Känns bra att va mamma nu?:)så som du har längtat efter en liten bebbe =) kram kram