fredag 31 oktober 2008

Spräckt



Bvc igår...oj vilket väder att ta sig dit i! Tur att man hade bilen. Men det lilla man fick bege sig ut i ovädret gjorde en blöt och mycket frusen. Min underbara son växer,väldigt bra. Huvudomfång: 37,8 vilket är en ökning på 1,3cm på 2veckor(vi glömde ta förra veckan). Längd:54cm,vilket är en ökning med 1cm sedan förra veckan. Och nu till hans vikt. Han har gått upp 330gram sedan förra veckan. Så nu har han SPRÄCKT 4kg gränsen, väger numera 4090gram.Det känns bra att han växer som han ska, det betyder ju att min mjölk innehåller mycket näring och att det går bra med ammningen.....men att den gick bra visste jag ju redan,känns som han äter väldigt ofta. Sköterskan kollade med hur han fixerade blicken,det gör man när de är 1månad gamla, vilket han gjorde väldigt bra

Jag fick ett stort brev från kristianstadsbladet för några dagar sedan.Det var kortet jag beställde på oss när vi var där o tog kort förra måndagen. Det vart verkligen jätte bra. Nu ska man bara få råd till att köpa en ram som passar till den.. blir nog ingen billig ram.. kortet är 30 gånger 40cm. Visst det finns säkert på IKEA, men då måste man ta sig dit med. Håller på att fundera vart någonstans man ska ha det här hemma bara.Ska väl maila upp det till Tidningen där uppe, så mamma och resten av familjen får se det i tidningen.Ni ser hur det blev här nere.

Idag blir det att vara inne, igen! Vädret är ju inte direkt sånt man vill ta ut sin lille son i..blir nog bara en snabb snabb promenad till och från postlådan.Här inne har jag en blå IKEA kasse med stryktvätt... jippi!! NOT! Men men det måste göras.

1 kommentar:

Anonym sa...

de bliv e bra bild! kram kram