måndag 7 januari 2008

Nu kan....

Man verkligen säga att det var länge sedan jag skrev.Men det har sina anledningar.Den 9 februari försvann vårat internet,och där med även våran hemtelefon. Trots påtryckningar (conny ringde praktiskt taget varje vardag) så fick vi inte tillbaka vårat nät för en igår eftermiddag.

Julen blev som planerad iallafall.Vi var här hemma i huset,åt gått och umgicks med Anki(svärmor) och connys syskon Ted o Tina. Jag fick massor julklappar,och av det jag önskade mig.Mycket schampoo,balsam o dusch cream o sånt men fick även:Strumpor,trosor, pussel, en väldigt fin vit pläd,en dagbokskalender, almenacka med katter på, fågelbusa,choklad och lite smått o gott. Av Conny fick jag: En kokbok om kött(vilket är bra då vi har typ en halv gris i frysen), två andra böcker(en deckare och en sanningsenlig bok) och bad olja som luktar riktigt underbart. Vi har tyvärr inget badkar i huset men jag önskade mig det ändå så jag kunde ha i fotbadet. Har använt det några gånger, och för en gångs skull är mina fötter mjuka.

På mellandagsrean köpte conny(trots mina protester) en ny tv.Och inte vilken tv som helst,utan en 50tum plasma tv(LG)!!! Plus att han dagarna efter tv inköpet köpte ett hemmabiosystem. Hemmabiosystemet hade jag inget direkt imot även om jag tyckte det var lite onödigt. I vilket fall så har jag börjat vänja mig vid tv:n. I början tyckte jag att den var absolut för stor för vardagsrummet,men nu när vi har haft den några veckor har den liksom smält in mer eller hur man ska säga.Conny köpte dagen innan nyårsafton även singstar till mitt playstation.Riktigt roligt!

Nyår firade vi här hemma.Vi hade först tänkt vara själva, sen så tänkte vi ha typ parmiddag med Magdalena och Martin(Magdalena o jag är bästa vänner). Men sen när vi förstod att Cibbe,Roy,Kli,Preben,Kim,Postis inte hade någonstans att vara sa vi till dem att de kunde komma hit.Och Jag fick även hit min andra bästa kompis:Linn. Och Linn fick med sig sin kompis Eva.Så det slutade med att vi var 12stycken. Men det var riktigt trevligt,tråkigt nog så blev en av mina bästisar sjuk i ett astmaanfall,så vi fick inte fira tolvslaget ihop=(.

De senaste dagarna har det snöat,haglat och regnat vart om varandra här i skåne. Inget roligt väglag, och speciellt int eom man har en bil som inte har någon värme i sig.Och nu har man blivit lite förkyld. Men det står man ut med. Jag får ju köra connys opel om jag vill, då den inte har några vinterdäck(han ska byta till dem i veckan) så har det blivit att jag kört min isbit ändå. Ska ställa av isbiten i veckan. För jag kör hellre opeln.Den har värme,arsel värmare plus att det är en kombi,så det är lättare för mig att få med Doris. Hon får liksom bättre plats än i isbiten. Ska nog döpa om min bil från Ford Ka till isbiten,mycket mer passande namn liksom.....

Nej nu är det dags att stcika till jobbet. Kram så länge och GOD FORTSÄTTNING!!!!!

Inga kommentarer: