onsdag 30 januari 2008

En ordentlig vecka

I måndags så jobbade jag 8.30 till 17.Doris var hos sin "gudmor" Kajsa. Det känns tryggt att lämna henne till kajsa,för jag vet att doris trivs. I tisdags skulle jag jobbat samma tider men det blev att jobba enda till 22.Det var lite kort om folk.Men inte mig emot. När jag var ute på rast, mötte jag en gammal arbetskamrat!! Jag har inte sett henne på jätte länge.Jag blev så otroligt glad.Nästan sprang till henne. Hon blev typ lika glad hon. Vi pratade lite och så bestämde vi att vi skulle fika lite på torsdag,alltså imorgon. Idag har jag umgåtts med Magdalena under förmiddagen,morgonen.Sen har jag jobbat 17-22 idag men min vårdtagare var lite trött så jag kom iväg lite tidigare. Sen var det hem o ta det lite lugnt, gjorde mig lite äggröra. Imorgon ska jag sova typ till runt 10.. sen iväg o handla lite grejor så jag kan baka muffins..sen iväg till Danuta,hon är lite nyfiken på doris,har inte sett henne för en hon var 12veckor.. och hon har ju växt en hel del sedan dess. Sen efter det ska jag gå på stan med Caroline i typ lite mer än en timme, tills jag ska börja jobba 17-22.Tog det passet extra.Sen på fredag är jag ledig, men ska in på personalmöte,jag tror det var 9-11 på morgonen.Har inget direkt planerat resten av den dagen,städa lite kanske,plocka lite. Jo föresten... det är ju let's dance på kvällen.Det ska jag se på.På lördag är det upp tidigt för att jobba 8.30-17 och på söndag 17-22.. så kommer inte direkt kunna sova ut för en på måndag.Men kan ju förstås sova ut lite på söndag..

Nästa vecka har jag en del planerat med. Måndagen ska jag som sagt sova ut, och är det skapligt väder ska jag gå en rejäl sväng med doris. Jobba 8.30-17 tisdag och onsdag.Kväll,17-22 på torsdag sen på fredagen åker jag och doris upp till Vadstena och stannar ett par dagar,rättare sagt till på söndagen. Doris ska få busa av sig lite med kompisar hundar där uppe,bland annat en doberman, en blandras rottweiller/Pittbull och sen en till som också är en blandras, men kommer ej ihåg vilken blandning det var.Sen ska jag träffa bland annat Ida o Fredrik och deras lilla Hanna,man måste ju träffa dem lite nu.De ska ha sin andra i början av maj. Och så ska jag träffa lite andra kompisar. Ska bli skönt att komma iväg lite.

Inga kommentarer: