söndag 13 januari 2008

Nästan sömnlös

Jag kom inte i säng för en vid typ halv tolv. Jag var vaken till conny kom o la sig typ 3kvart senare. Sen låg vi o pratade o så en stund. Jag somnade ganska snart efter, men vaknade efter typ ett par timmar,eller så,sen har jag somnat o vaknat typ varje halvtimme.. När klockan ringde för conny vid kvart i sex hade jag nästan legat vaken en hel timme. Jag tänkte försöka en liten stund till efter det, men insåg snart att det var ganska så värdelöst då min klocka skulle ringa kvart i sju. Så jag bestämde mig för att gå upp. Sitter nu här med mitt morgon kaffe och funderar.

Igår var vi igång ute i trädgården hela eftermiddagen,bland annat busade med Doris och flytta omkring lite grejor bland längorna. Framåt kvällen kom Kalle,Fia deras underbare son Lias och hunden Castro och hälsade på en sväng. Vi fikade o satt o prata ett bra tag.Man kan inte låta bli att total charmas av lillen.Vilken go liten grabb!! Doris o Castro busade massor,hon deckade ganska snart efter det att det åkt hem.

Då varken conny eller jag orkade ställa oss vid spisen o laga mat så bestämde vi oss för pizza. Vi har den senaste tiden ätit från balkoni inne i Kristianstad( Solklart sveriges bästa pizzor),men igår tänkte vi att vi skulle ta från Viking i Tollarp,för att tjäna in pengar på bensin,det skulle vi inte ha gjort. För det första var pizzorna mindre än barn pizzor,bearnaise såsen smakade typ flytande margarin och pizzan i allmänhet smakade unket. Jag måsse illa efter att ha tvingat i mig pizza,var ju hungrig. Det tog lång stund innan man fick ner den kan jag lova. Det var ABSOLUT det äckligaste jag ätit på länge. Från o med nu så äter vi inte pizza från någon annanstans än Balkoni. Så till er som läser detta. Ät ALDRIG åizza från Viking i Tollarp!! Ät från Balkoni!

Inga kommentarer: