onsdag 23 januari 2008

Bränna

De senaste mornarna har jag vaknat med en jäklig halsbränna.. och det har tagit ett tag innan det har släppt med.Typ några timmar. Men men det är la bara att härda.Beror troligen på att jag druckigt för lite.Så jag dricker en hel del vatten nu kan jag lova.Jag Blir lite samarin med... men det hjälper bara en kort stund.Vet inte vad som kan hjälpa långsiktigt heller,men men det gäller att pröva sig fram.Någon gång bör man hitta svaret. Kaffet hjälper ju inte dirket mot halsbrännan,snarare tvärtom.Men kan ju trappa ner på det, jag har druckigt typ 3 koppar om dagen, det traditionella morgon kaffet och sen typ vid lunch och så till sist framåt eftermiddagen. Jag bestämde mig idag att jag ska bara dricka mitt morgonkaffe(får huvudvärk annars.. hallå beroende!) men sen efter det inget mer.Förutom vid speciella tillfällen,typ födelsedags kalas och liknande. Hoppas verkligen att jag lyckas. Det är inte säkert, för det är väldigt gott med en varm kopp kaffe efter maten eller bara som enskild kopp för den goda smakens skull.
Jag ska göra mitt bästa för att lyckas.Och hoppas verkligen att halsbrännan försvinner,och att det är för att jag druckigt för lite.. men egentligen nu när man tänker efter.. jag dricker närmare 2liter vatten om dagen på ett ungefär.. då kan man väl ändå inte dricka för lite.. eller? Jag vet inte vad brännan kan bero på annars.

Förutom halsbrännan på morgonen mår jag bara bra. Just nu lite trött men det går. Får lägga mig tidigt ikväll,och sova skapligt länge imorgon. Det enda jag vet jag ska göra imorgon är att jag ska jobba 17-22... innan det så ska jag bara umgås med doris,stryka lite kanske,tvätta och lite sånt.. Hålla igång lite.. Ska försöka göra en del här hemma i helgen.Ta ut nitar från taket,om jag hittar rätt verktyg förstås, plocka och städa, tvätta o stryka och bara ta det lugnt efter det. Och en sak vet jag iallafall att jag ska göra,och det är att sova ut. Känner att det varit mycket nu. Otroligt mycket att tänka på, men det är förstås inget ovanligt.

Inga kommentarer: