lördag 12 januari 2008

Granspridning

Idag känner jag att jag har fått en del gjort. Jag började ta ner julgranspyntet igår. Det enda som var kvar var ljusen.Men det tog jag i förmiddags.När jag gjort det så klippte jag ner den och bar ut stammen för sig och resten i en soppsäck. Sen så bar det av till eldtunnan i utkanten av trädgården. Där eldade jag upp massa gamla reklam grejor plus granen(allt förutom halva stammen som ej fick plats),och i o med att gran när det läggs på eld så ryker det rejält, och tidningar ger mycket aska.. och det i kombination med varandra och lägg till lite blåst så har man granen(uppeldad förstås men ändå) Spridd över halv tollarp kändes det som.Men men granen är borta iallafall.. nu kommer det inte in någon för en kommande jul som är om ca 11månader...

Mer idag vet jag inte riktigt.. ska väl bara ta det lugnt tror jag. Försöka komma på något att äta. Börjar bli lite hungrig nämligen. Sen ska jag nog kanske pussla, måla ,brodera.. det finns möjligheter. Ta hand om djuren.. och kela med dem.Behöver klippa doris klor igen. Klippte dem nyårsveckan.. Så det är typ dags igen.

Fick rycket nu när jag satt o skrev... Tog en paus i skrivandet och rensade ur kylen. Det fanns en hel del gammalt där. Så nu har man gjort det med. Nu ska jag iväg till ica en sväng och se om det finns något gott... conny ska dessutom hämta ut ett paket.

Inga kommentarer: