måndag 1 december 2008

Närhet


Tänker lite på närhet. Ibland känner man ett så starkt behov av närhet, man vill så gärna men det blir inget. Man önskar, men ens önskan slår inte in. Viljan är där.. men viljan blir inget av,speciellt inte när det inte finns något motsvar,Eller hur man ska säga. Nog med det filosofiska.

Till annat.. Doris har fått löss/loppor.Hon har kliat sig så EXTREMT mycket nu den senaste tiden.Köpte något schampoo på apoteket som var mot torr hud, men det funkade ju inte.Tråkigt, för oj vilket jobb jag hade att få in henne i duschen!!Men när hon väl kom in så tror jag hon tyckte det var skönt, och oj vad pigg hon blev efter!Men som sagt,det hjälpte ej mt kliandet.Sen i lördags morse så satt jag på golvet o kelade med henne, då kände jag lite små typ knölar.Kollade lite mer noga,då kröp det något i pälsen..och något satt fast på dessa knölar.. antingen var det löss eller loppor.Sa det till conny, och efter det att han vaknat till framåt eftermiddagen så åkte han in till kristianstad och köpte ett medel som hette frontal vet. vi gav henne det så snart vi kunde. Och sen var det bara att ta hennes filtar och tvätta, dammsuga hennes fotölj och sen byta våra sängkläder. Nu har det gått snart 2 dygn.Det har blivit så otroligt mycket bättre,visst hon kliar sig än, men inte alls i samma utsträckning som innan. Nej nu ska jag dammsuga,sätta igång en tvätt o hämta posten

Inga kommentarer: