onsdag 3 december 2008

Efterkontroll

Idag har jag varit på efterkoll hos barnmorskan,Margit. Det var som jag misstänkte,jag var helt läkt efter förlossningen.Det enda jag skulle tänka på var,att mitt hb-värde(även kallat järnvärde)var högt,det låg på 152... snacka om hel vändning... när jag väntade Maximus så var det alldeles för lågt,sålågt att jag fick äta järntabletter gånger två. Men detta höga idag kan ha varit att hon tyckte jag druckigt lite lite.. Jag hade även lite äggviteämnen i urinen,jag skulle hålla lite koll så jag inte fick springa på toa alldeles för mycket, då kan det vara så att jag måste undersökas igen.Men det ska la inte behövas.


Maximus charmade Margit ordenligt.. det första han gjorde var att smajla upp sig.Som han brukar. Han ler väldigt mycket.Vilket är otroligt härligt att se.


Idag har han dock varit dålig på att sova... allt som allt sen han kom upp ur sängen har han sovit typ 1 timme.. blivit lite mer nu framåt kvällen har det blivit lite mer små små stunder.. sen har han vaknat och fäcktat med armarna... sen har det tagit ett tag innan man fått honom att somna igen. Just nu sover han och har sovit i 20minuter ungefär.. tror han sover för natten nu.. kan ju hoppas.. och hoppas han sover bra nu inatt.. så jag får lite sömn.Imorgon ska vi iväg på föräldraträff jag o maxi..doris ska vara själv hemma...Kram

Inga kommentarer: