torsdag 11 december 2008

En sjuk unge

Japp,Maximus har blivit sjuker.Inget allvarligt.Troligen bara någon mildare influensa.Det började igår.Han var glad o skrattig tidigt på morgonen.Sen tidig förmiddag så tyckte jag han verkade slöare än vanligt. Kände på hans panna.. tyckte han verkade lite varm,sen 30minuter efter han ätit så kräktes han, mer än vanlgit alltså, och i slutet av kräkningarna var det lite gulaktigt,ungefär som han spydde galla. Tog hans temp, 38,5,ringde bvc... när hon ringde upp så sa hon att hon trodde det var en kraftig förkylning, men när jag berättade om kräkningarna trodde hon precis som jag att det kunde vara det jag misstäntke, en mildare form av influensa. Senare tog jag tempen igen, då låg den på 38,7... stackars lille plutt. Han var väldigt mammig hela dagen, men det är väl de flesta när man blir sjuk,eller?Ni kan gissa att jag var grymt äckligt trött på kvällen sen.. den tröttheten sitter i idag med.

Imorse när jag tog tempen så låg den på 38,6.. men även om han är slöer så är han glad o skrattar.Han blir nog snart bra igen.

Appropå Maximus.I tisdags(dagen innan han blev sjuk),var vi på bvc för den traditionella mätningen o vägningen. Han var 58cm lång nu(0,4cm längre på 14dagar),40,5 i huvudomfång(0,3 mer) och hans vikt var numera: 5110 gram.. så nu har han spräckt 5kg gränsen.


Idag när jag får tid över så sorterar jag kläder...Lägger kläder Maximus inte kan ha i en kartong som man kan lägga undan.. kollade på han första kläder.. storlek 44... ojojoj.. när man ser det lilla plagget.. tänke man.. har han verkligen varit så liten... mammas kille växer....

Det enda som är nu är att jag kan itne aktiver doris som jag brukar på dagarna.. brukar ju busa o pyssla om henne när maxi sover.. men nu vill han bara sova i min famn.. conny får ägna lite tid åt henne istället.

Inga kommentarer: