torsdag 6 november 2008

Han växer



Idag var vi på bvc. Han har ökat 240gram i vikt, så han väger numera 4330gram,och är 54½cm lång. Huvudomfånget har ökat 0,5 och är numera 38,3(37,8 förra veckan).Så lille Maximus växer, skönt det.Han äter bra och det är ju skönt det. Han ler medvetet nu med.. innan har han ju lett när han typ legat o sovit o så.. men det gör ju alla barn när det kör lite i magen.Nu verkligen blir det stora leende när man gosar o pratar med honom. Han gjorde det mot christina,hans sköterska,med.Det tyckte hon väldigt mycket om, det är sällan man får vara med om det när de är så här små tydligen.
Igår kväll var vi hos Louise. Hon bjöd på en jätte god smörgåstårta, var ett tag sedan man åt det. Sen lagom till vi skulle fika och äta efterrätt så råkade hennes ena katt slagsmål med grannkatten,så hon var tvungen att rusa iväg med den till vetrinären...Skadade ögat.Som tur är lyckades de rädda ögat, han kommer ha lite ärr på hornhinnan vilket kommer göra att han kommer se lite suddigt på det, men annars var allt okej. Vi var kvar i lägenheten och passa den andra katten och drack lite kaffe och åt en helt underbar cheesekake som louise hade gjort... MUMMA!!!! Jag älskar verklgien cheesekake.Jag ska ta receptet av henne nästa gång jag pratar med henne.
Resten av dagen ska jag fortsätta dammsuga och sen ska jag torka golven. Behövs verkligen.. skitit som tusan.

Inga kommentarer: