tisdag 4 november 2008

En dag på staden




Idag har det varit en riktigt härlig dag. Jag gick upp ganska skapligt.. duschade,packade i vagnen i bilen, och satte igång mitt morgonkaffe.... men hann bara få i mig någon klunk sen vaknade Maximus.Men klockan var då typ 10.20.. men men.. På med ren blöja och lite kläder.Sen fick han mat.. och efter det på med ytterkläder. Sen bar det iväg med Doris och Maximus in mot stan.

Doris skulle få vara hos sin "gudmor" Kajsa, de gick lång promenad och hade mysigt.Själv skulle jag träffa min kompis Anna och hennes lille Maximilian som bli 5månader nästa vecka..Vi gick omkring ltie på stan.Vi kollade bland annat in den nyöppnade affären PresentImport... vilket härlig affär.. Mycket grejor.Skapliga priser med.Dit kommer jag gå ofta. Känner jag mig själv rätt kommer en hel del av julklapparna inhandlas där. Sen köpte vi mat på House of Bagels..gott gotti gott gott..Vi tog med oss maten och gick hem till Anna och åt..Gav våra underbara pojkar lite mat med, det var på tiden..Både Maximus och Maximilian var hungriga. Vi han dricka ungeäfr en halv kopp kaffe var med.. Sen skulle jag ner till bilen och bege mig hem,och Anna och hennes man skulle iväg och skriva på papper,de hade nämligen köpt hus.

Väl vid bilen mötte Kajsa och Doris upp. Det är så härligt att se dem två tillsammans.Det märks så väl att Doris verkligen älskar att vara med Kajsa. Iallafall, Doris blev glad när hon såg mig och Maximus med.. Stissig och glad, tills hon fått hälsa ordentligt, sen blev hon väldigt lugn och sansad som vanligt.

Det har verkligen varit en härlig dag.Skönt att gå lite mer med vagnen med,inte bara till och från brevlådan typ. Härligt för Doris att få en egen dag med sin favorit med. Så vi har njutit alla tre... medan Conny fått jobba..

Inga kommentarer: