måndag 11 februari 2008

Vadstena tripp och en rejäl vurpa

I fredags morse var jag o Magdalena iväg på lite hemligheter(hihihi) medans doris var hos Caroline i 1 timme. När jag o Magdalena var färdiga så hämtade jag upp Doris hos Caroline och körde sen hem Magdalena.Efter ett besök på hennes toalett körde doris o jag uppåt i landet. Resan gick bra, doris sov nästan hela vägen.Fick stanna till norr om jönköping på en rastplats som heter Vista kulle så doris fick kissa lite,sen bar det av till Mjölby där vi hälsade på min gamla arbetskamrat Pontus och hans söner Max o Filomon. Där bjöds det på kaffe o hembakad semla.Riktigt gott,första semlan för i år.Vi pratade lite allmänt,och lite hemligheter. Sen hem till mamma där Skruttan(min syster dotter Wilma),mamma o morbror Kurt väntade med maten. Just innan vi skulle börja äta så kom Carina,Björn o pojkarna.Doris blev precis till sig och busade av sig rejält. Efter maten så blev det Kaffe o kakor.. På kvällen kom lilla syster in till mamma, vi tittade på Lets Dance och efter det spelade vi monopol, jag förlorade dock. Gick även en liten runda med doris innan sängen. Vi sov till typ halv tio på lördagen. Upp käkade frulle och efter det bar det av till Borensberg där Kristian o hans hund Zita väntade på oss.Vi gick först en runda med hundarna så de fick lära känna varandra.Det gick jätte bra. Jäklar vad de sprang o busade.Underbart att se det verkligen, man kan liksom inte göra annat än att le.
In till hans föräldrar på smörgås,kaffe o semla. Det var trevligt att träffa dem igen.Har inte träffat dem sen skolbalen,de är så snälla o rara. Sen gick vi en runda till, inte mig emot, måste träna upp min kondition och hålla i gång kroppen.. speciellt nu...hihihi...Doris o Zita hoppade i sjön.. dygnsura blev dem.. men de hade riktigt roligt.
Hem till mamma efter det och lämnade av doris, sen åkte jag till Ida o Fredrik och deras lilla hanna. Vi satt o pratade lite om allt o inget och även där lite hemligheter.. Sen när åkte jag o träffade min gamla gymnasie kompis Angelica och henne lillasyster och angelicas hund Hamilton.. Vi tänkte att han o doris skulle få busa lite. men det gick inte alls.Doris morrade och skällde som bara den..Men men vet inte om det beror på att hon var trött efter all bus med Zita, eller om det är för att hon varit ifrån mig i nästan 2 timmar eller att Hamilton o Doris helt enkelt inte går ihop.
Det blev kvällsmat tillsammans med mamma och min syster Fatima. Sen bar det av till Skänninge och Fredrik. Vi spelade monopol 2gånger.. jag vann båda.. vilket måste betyda att jag är bäst på monopol=)
På söndagen var det packning sen gick jag en liten runda med doris bort till Carina o Björn och pratade lite....hihi... sen bar det iväg, träffade Kristian o Zita igen. Vi gick en runda på typ 2.5km.. hundarna sprang lite lösa.När jag precis kopplat Doris så skulle Kristian koppla Zita.. han visslade på henne, doris trodde han visslade på henne.Hon rykte iväg.. det var lervälling och nedförsbacke.. gissa om jag slog i rejält!!! Men lyckades slå i vänster sida o röven.... men det känns ordentligt.. det kändes också när man var tvungen att sitta bakom ratten i ca:40mil....men men det gick.. Jag var dock äckligt trött nästan hela vägen hem. Blev några snickers som energi källa.
Väl hemma så blev det att packa upp och äta lite.. sen när conny kom hem så pratade vi lite.. sen däckade jag i soffan... conny väkte mig vid tjugo i tolv.. då gick jag upp o la mig..
Skulle ha jobbat massor denna vecka.. men det har blivit inställt så min vårdtagare är hemma hos sina föräldrar. Nu ska jag ta o städa lite
Ha det toppen

1 kommentar:

Anonym sa...

Det va skoj i fredes :) Kramis